Zaterdag 18 oktober - Reisverslag uit Ouro Preto, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 oktober - Reisverslag uit Ouro Preto, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

18 Oktober 2014 | Brazilië, Ouro Preto

Hallo allemaal,

We zijn vanmorgen met een gids door de binnenstad gegaan en hij heeft veel dingen uitgelegd. De straten, zijn hier erg steil, of steil omhoog of steil naar beneden. Het is hier erg oud en het is en heel mooi kleurrijk stadje met veel kerken.
Hier hebben vroegen heel veel slaven gezeten. Hij liet ons huizen zien waar de slaven onder in de kelders leefden als ze niet werkte. Meestal zaten er tralies voor de gaten of ramen waar licht en lucht door kwam, zodat ze niet weg konden lopen.
We zitten hier in de staat Minas Gerais, dit is de rijkste staat van Brasilië , hier zijn veel goudmijnen, en er zijn nog een aantal in bedrijf. Wij zijn met de stadsbus, naar de mijn geweest, deze was niet meer in gebruik, en gingen met een oud karretje 120 meter naar beneden de mijn in, we zaten wel vast aan een lier, die ons liet zakken en ons ook weer naar boven haalden.
Er werd hier veel goud gevonden, en er zit ook nog veel in de bergen, maar ze kunnen die niet delven omdat dan alle schachten instorten en alles weg is.
De bus heeft ons gelukkig weer bijna bij het Hotel afgezet. We hebben nog lekker gezwommen, en gaan dadelijk nog lekker eten hier.
Morgen hebben we weer een reisdag we gaan dan met de bus naar Rio de Janeiro, dus dat wordt weer meer dan 10 uur zitten!!

Wordt vervolgd ..............

• 19 Oktober 2014 - 01:43

Jeanne:

Hallo Luitjes

Ziet er weer erg mooi uit.
    En morgen weer een fijne reis .
    Ik hoor het wel weer.
    Groetjes van je Zus