Dinsdag 7 oktober - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 oktober - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

08 Oktober 2014 | Brazilië, Manaus

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we met de stadsbus naar een leuke markt geweest, waar de mensen zelf geteelde spullen verkochten. En er was ook vlees, zonder koeling natuurlijk. Jan onze gids liet ons veel verschillende vruchten zien. Ook de cashewnoot, nu begrijp ik waarom ze zo duur zijn. Het is een heel werk om ze van de vrucht af te krijgen en dan moeten ze nog gebrand worden.
We hebben nog geluncht bij een Italiaan, waar we met taxi,s naar toe gingen. 1taxi is er niet aangekomen. Ze hadden de 4 mensen ergens af gezet, maar dat was niet de goede plaats. Ze hebben toen een andere taxi aangehouden en zich toen naar het Hotel laten brengen.
Om 2 uur gingen we met een bus richting vliegveld, we waren er ruim op tijd, maar men was vergeten te boeken dat we onze koffers bij de overstap niet hoefden af te halen. Jan heeft dit geregeld, het duurde zolang voor we in konden checken, dat we te laat kwamen, gelukkig hebben ze op ons gewacht en is het vliegtuig met 10 minuten vertraging vertrokken naar Sao Paulo.
Waar we om 20:50 weer vertrokken naam Manaus waar we net om 1:00 uur aangekomen zijn.
Ik zag wel dat de stad hier netter is als in Salvador. We gaan straks om 9:00 uur nog een wandeling maken door de stad en om 10 uur vertrekken we naar de Amazone, waar we 3 nachten zullen verblijven in een lodge, zonder stroom en zonder internet.
Dus jullie zullen op het volgende verslag een paar daagjes moeten wachten.
De gemiddelde leeftijd van onze groep is 58 jaar, en we hebben het gezellig met elkaar.

Welterusten!!!

Wordt vervolgt"......

• 08 Oktober 2014 - 08:29

Wilma:

wow, klinkt goed allemaal.
    Geniet in de bush, en kom over een paar dagen weer terug met onwijs mooie verhalen.
    X

• 08 Oktober 2014 - 09:34

Tante Netje:

Wat zou dat voor heel veel mensen goed zijn 3 dagen zonder internet, maar nu vind ik het wel jammer dat ik zo lang moet wachten op jouw leuke reisverslag.
    Veel plezier

tante netje

• 08 Oktober 2014 - 09:38

Jeane:

Hallo Luitjes

Wat gezellig allemaal en een markt met allemaal spullen die ze hadden gestolen.
    Maar al bij al hebben jullie toch al wel veel gezien.
    Geniet er VAN alle vier en ik hoor het wel weer over een paar dagen.
    Groetjes van Ons xxxxxxx

• 09 Oktober 2014 - 16:11

Walter En Tonny:

Een totaal andere wereld waar jullie zijn beland.
    Heerlijk toch dat je een gids hebt die alles wat fout gaat weer gaat regelen.
    Het zal jullie zeker bevallen om met een groep op reis te zijn.
    Nog veel plezier