Maandag 6 oktober - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Maandag 6 oktober - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Maandag 6 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

06 Oktober 2014 | Brazilië, Salvador

Hallo allemaal,

Gisteravond hebben we lekker gegeten, en nog een tijdje op terras gezeten. Er was veel rumoer in de stad, over de uitslagen van de verkiezingen. Veel toeterende auto,s, vuurwerk en regelmatig politie auto,s die heen en weer reden. Vandaag is het rustiger en we hopen dat ze al het afval (veel papier) dat door de verkiezingen in de straten op de grond ligt, dat ze dat nu gaan opruimen.

Van morgen zijn we vroeg vertrokken, we gaan een dagje met een gids van hier naar Projecto Tamar. Het is ongeveer 80 km rijden, en ze verwachten dat we er 2 uur over zullen doen.
Onderweg wordt de chauffeur ziek, en wij moeten op een lugubere plaats wachten tot er een nieuwe chauffeur komt. Er staat hier heel veel politie en we moeten in een straal van 50 meter rond de bus blijven. Als de nieuwe chauffeur is gearriveerd rijden we snel verder. Om kwart voor twaalf zijn we op de plaats van bestemming en gaan het parkje in naar Projecto Tamar waar de schildpadden zaten. Ze zijn ontzettend mooi en groot, alleen jammer dat ze alleen hun kopje af en toe boven water steken. De schildpadden leggen op het strand hun eieren diep onder het zand. Als ze uitkomen, gaan E via het project de schildpadden opvangen en eten geven totdat ze zelf hun weg kunnen gaan en dan worden ze weer vrijgelaten. Om half twee gaan we verder naar een mooi standje, maar we gaan eerst lunchen. De lunch bestaat hier uit een complete maaltijd, en vanavond gaan we ook al uit eten en naar een show kijken van dan en muziek.
We gaan nog een kijkje nemen aan de zee en een aantal neemt een lekker warme duik in de zee. Er staat wel een sterke stroming, er staan mooie palmbomen maar het is er niet druk. Het is bewolkt vandaag en er valt ook af en toe een buitje regen, maar daar hebben wij geen last van.
We rijden weer terug naar ons hotel en gaan ons opfrissen en om half zeven gaan we weer richting de stad met de lokale bus om te eten.
We gaan naar een restaurant in het oude centrum in de buurt waar we gisteren gewandeld hebben. Er was een wervelende show, die in beeld bracht dat de slaven naar dit land kwamen en de goden die ze vereerden, het waren een soort vechtdansen het was echt de moeite waard.
Na afloop gingen we met een snelle taxi terug naar het Hotel en zijn toen gaan slapen.
We zijn met een groep van 17 Nederlanders en een Nederlandse gids die nu twee jaar in Brazilië woont.
Morgen dinsdag, gaan we weer vliegen, we gaan eerst naar Sao Paulo en vliegen dan door naar Manaus, waar we de nacht door brengen. Als we internet hebben zal ik nog een verslagje maken. Want als we naar de Amazone gaan waar we drie nachten verblijven hebben we geen internet, dus moeten jullie een paar daagjes llanger wachten op een verslag.

Wordt vervolgt......
Wordt vervolgt ........

• 06 Oktober 2014 - 22:54

Carola:

Klinkt goed allemaal. . Heeft ons pa ook lekker gegeten? Of alleen jij mama? ;-)

• 06 Oktober 2014 - 22:55

Paul, Yvon En ???:

Wat lijkt het ons gaaf om die schildpadden te zien. We zijn jaloers!!

Hier in Huize Sprangers wordt er hard gewerkt op de bovenverdieping. De hal staat inmiddels helemaal in de verf en vanavond werd dan ook de vloer gelegd. Paul kan bijna beginnen aan het inrichten van zijn nieuwe kantoor.

Tess vermaakt zich uitstekend. De kindjes van de opvang vinden het geweldig dat ze komt logeren en er wordt dan ook heel de dag geaaid, geknuffeld en balletjes gegooid. Zelfs geen enkele moeite met het slapen in ons huis.

Moeder en de kleine uk maken het nog steeds prima. Hopelijk is de babykamer af als jullie weer thuis komen.

We houden de verhalen op deze site in de gaten.

• 07 Oktober 2014 - 01:36

Jeanne:

Wat mooi met al die schilpadden.
    Waren daar ook van die baden voor de schilpadden.
    Gelukkig zijn de verkiezingen weer voor bij.
    Geniet van jullie vakantie.
    Groetjes je Zus

• 07 Oktober 2014 - 09:30

Tante Netje:

Hou je mijn neefje goed in de gaten in zo'n gevaarlijk land. Pas goed op hem (grapje)

• 07 Oktober 2014 - 19:28

Marjo En Frans:

Hoi Nico en Jolanda, wat een spannend begin van de reis. Ben benieuwd hoe de rest van de vakantie gaat verlopen. Groetjes, Marjo en Frans

• 09 Oktober 2014 - 10:21

Wendy:

Klinkt goed moeders! Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.

In Den Bosch gaat alles zijn gangetje, hopelijk komen volgende week mijn stoelen binnen.

Tot snel! :-)