Zaterdag 5 oktober - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Zaterdag 5 oktober - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Zaterdag 5 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

06 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Vandaag een hele dag in San Francisco!!
Wat leven hier enorm veel mensen op straat, overal in de straten en op pleinen vind je zwervers, ze hebben alles bij zich of hebben hun spullen aan een paal gebonden.
Ze zijn gelukkig niet lastig!

We zijn op tijd richting Fishermans Warf gegaan met de bus, en gaan eerst met de Cable car die omhoog rijdt in de straat.
Als we dat gedaan hebben gaan we onze tickets van Alcatraz annuleren, want hier kunnen we ook niet naar toe, is ook van de Staat. we krijgen ons geld terug en kopen een kaartje voor een boot die naar de Golden Bridge vaart en een rondje Alcatraz.
Hebben we er toch een paar foto's van.
De Golden Gate bridge zijn ze gaan bouwen in 1943 na 18 jaren van voorbereiding en ze hebben er 52 maanden over gedaan, tijdens de bouw zijn er 11 werknemers verongelukt.
Hij was erg groot en we hebben er veel foto 's van gemaakt en ook nog wat gefilmd. Jammer dat het schijfje van de film vol was, we hadden de nieuwe in het Hotel liggen!!!
We drinken koffie en gaan ons opfrissen in het Hotel. Om een uur of 2 gaan we richting Golden Gate Parc, en wandelen er in de Japanse tuinen, ze zijn mooi en er staan verschillende fonteinen .
Als we weer terug willen met de bus, stoppen de bussen niet meer bij de halte, maar rijden propvol in gewoon voorbij.
Er is een concert in het park met verschillende artiesten , en het is nog gratis ook, dus het is er erg druk.
We besluiten met de bus aan de andere kant van de straat een eind richting de Zee te rijden, en als het minder druk wordt, weer uit te stappen en dan weer richting ons Hotel te gaan.Als we bijna aan het eind van het park zijn, stappen we uit gaan weer naar de overkant, en kunnen gelijk met de bus weer terug en hebben nu ook een zitplaats. Pffff....
Om een uur of 6 zijn we weer terug in de stad, en gaan nog wat eten, en daarna lekker rustig aan in het Hotel!!

Grietjes, en tot morgen!

• 06 Oktober 2013 - 11:04

De Wilkies:

Nico en jolanda,

Het zit jullie echt wel mee dat die kl..e Amerikanen alle federale monumenten en parken gesloten hebben. Alcatraz was zeer de moeite waard. Sanfrancisco is verder best een mooie stad en er zijn genoeg andere bezienswaardigheden. Wij lezen verder dat jullie het goed naar de zin hebben. Zoveel mogelijk genieten!! Verder heel veel plezier en we spreken jullie weer binnenkort.

Groetjes,

De Wilkies

• 06 Oktober 2013 - 14:40

Jeanne:

Hallo Luitjes
    Jammer dat je niet alles kan zien maar jullie
    hebben niet te klagen en best veel gezien.
    Het was weer erg leuk wat jullie vandaag gezien hebben.

Groetjes Jeanne