Vrijdag 4 oktober - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Vrijdag 4 oktober - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Vrijdag 4 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

05 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

De temperatuur was om 8.00 uur 8graden en om 11.00 uur was het al 24 graden.
We vertrekken uit El Portal richting Yosemite Parc, we komen binnen via de zuidingang, en rijden er weer uit via de noord in/uitgang. Als we bij de ingang van het Parc komen staat er een dame, die ons een brief meegeeft van wat we allemaal niet mogen, we mogen niet stoppen, niet filmen, geen foto's maken en niet van de weg afgaan. Alle openbare toiletten zijn gesloten, alle campeerders, en mensen die in het park in een hotel zaten, moesten er gisteren voor 3 uur uit zijn.
Als we een stuk gereden hebben komen we door het gebied waar de bosbranden zijn geweest een week of 6 geleden, je kan het nog goed ruiken, er is veel bos verloren gegaan, de bomen zien zwart, of alle naalden van de dennenbomen zijn bruin.
Het ziet er spookachtig uit!!,
Als we een eind verder rijden zien we dat ze de verbrande bomen al aan het omzagen zijn.
We rijden door naar het stadje Groveland, dat er uitziet als een cowboy stadje uit een oude Western , we drinken er koffie en rijden weer verder.
Toen we een paar dagen gelden bij de grote Sequoia bomen waren hebben we hele grote dennenappels gezien, ze waren wel 30 cm groot en net ze dik als de grote bij ons.
Ik heb er nu een foto van genomen.
We rijden door en zijn rond half 3 in San Francisco, we checken in en brengen onze koffers naar boven.
We gaan nog even de stad verkennen en kopen een bus kaart voor een paar dagen, daar kunnen we alle bussen, trams, en het kleine trammetje dat naar boven rijdt me nemen.
We zitten in 8th street en dat is 2 minuten lopen van de hoofdstraat, Marketing Street.
We gaan vast kijken op Fishermans Warf en op pier 39 en op 43a.
Er zijn daar veel winkeltjes, en men verkoopt er van alles.
Rond half 7 gaan we terug om rond 5th street wat te gaan eten!
Om half 9 Zijn we weer terug bij ons hotel en gaan nog een potje Catannen
Jullie horen mogen weer van ons!!

• 05 Oktober 2013 - 16:00

Jeanne:

Hallo luitjes

Jullie hebben weer leuke dingen gezien.
    Die pier 39 zo ik zie op foto's liggen er allemaal zee honden op.
    Was dat toen ook.
    Het is er erg mooi allemaal.
    Tot morgen

Groetjes Jeanne

• 06 Oktober 2013 - 00:06

Nico En Jolanda :

Ja die zeehonden liggen er nog, maken veel lawaai en stinken ontzettend!!