Woensdag 2 oktober - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Woensdag 2 oktober - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

03 Oktober 2013 | Verenigde Staten, El Portal

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer. We zijn vanmorgen vertrokken en hoven maar 1 1/2 uur te rijden naar ons nieuwe plaatsje El Portal. Het ligt vlakbij Yosemite Valley. We rijden op de 41 en komen langs een oude stoomtrein die nog 1x per dag haar rondje rijdt. Die is net vertrokken en wij gaan mee met een kleinere versie.
Het is privé bezit, en daarom rijdt hij nog. Het heet Yosemite MTN.Sugar Pine Railroad.
We horen dat alles is gesloten wat van de staat is.
De Amerikaanse dames die bij ons in de wagon zitten, zeggen dat ze nog wel een bos weten waar de mooie dikke en vooral hoge Sequoia bomen staan, we rijden ze achterna met nog een stel uit Tjechie, en na een wilde achtervolging zijn we op de plaats van bestemming. We wandelen een kilometer of drie en zien verschillende dikke en hele hoge bomen, die nemen ze ons niet meer af.
De Amerikaanse schaamt zich voor haar land, zegt ze tegen ons!
Als we weer bij de auto zijn rijden we het laatste stuk van onze route, en smalle weg met ontzettend veel bochten.
Als we aankomen rond half zes, we zitten in een kloof tussen de bergen in de middel of now were.
We gaan uit eten en het smaakt ons allebei voortreffelijk. We hebben alleen in de lobby internet en we zitten dus nu ons verhaaltje te schrijven.
Nico is volop zijn toneelstuk aan het oefenen , en morgen gaan we kijken hoever we ergens kunnen komen en of er nog iets te bekijken valt.
Tot horens, groetjes, Jolanda

Ps. bedankt voor jullie berichtjes!

• 03 Oktober 2013 - 11:14

Jeanne:

Hallo Luitjes

Het is weer erg mooi wat jullie gezien hebben.
    De trein die hoge en dikke bomen.
    Maar kunnen jullie nu alles zien wat jullie wilde tot zo ver.
    Ik hoor jullie morgen weer.

Groetjes Jeanne

• 03 Oktober 2013 - 12:01

Ria En Johan:

Hello , bij het lezen van jullie reisverslag merk ik dat het nog steeds genieten is van dat mooie Amerika.
    Gezellige mensen die amerikanen. Nog even terug komen op bezienswaardigheden in S.F. Alle straten in de stad zijn allemaal recht. Er is een kronkelstraat. Deze komt vaak voor in films. Vele bezoekers gaan daar met hun auto naar toe. Die amerikanen zijn hardstikke maf wat dat betreft. Geniet straks van de mooie kustweg van S.F. naar L.A.
    goede reis, we kijken alweer uit naar je volgende reisverslag.

• 03 Oktober 2013 - 22:29

Marjo En Frans:

Hoi Nico en Jolanda,

Ondanks het ontslag van alle ambtenaren maken jullie toch een hele mooie reis. Er zijn altijd wel mensen die je wat meer over de omgeving kunnen vertellen. Goed van Nico dat hij zijn toneelboekje bij heeft en hier ook een blik in werpt.
    Groetjes, Marjo en Frans