Dinsdag 1 oktober - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 oktober - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

02 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Fresno

Hallo allemaal,

We maken het weer mee, de regering heeft alle 800.000 ambtenaren die in de Nationale parken werken. Ontslag gegeven, dit houd dus in dat alle visitor centers en ook alle zijwegen in de parken niet open zijn, alleen de hoofdweg blijft open.
We hebben al wel gezien, dat parkeerplaatsen zijn afgesloten, en ook de wc's die daar staan.

We zijn nu twee weken op weg en hebben gelukkig al heel veel gezien. Vandaag vertrekken we vanaf Furnance Creek naar Fresno. We vertrekken door Death Valley en hadden ons die veel anders voorgesteld, wij dachten allebei dat het een lange weg Ou zijn midden in de woestijn, maar dat was niet zo, het was een normale weg vol met bochten enz.
We beginnen met 27 graden en komen niet boven de 29 graden vandaag, dat valt mee door Death Valley.
We komen een grote verscheidenheid van landschappen tegen, zandduinen in het begin, gekleurde rotsen, hele vlakke delen, hele dooie delen met allen wat dor gras en hier en daar een struik, en vruchtbare gebieden waar ze druiven, sinaasappelen en noten verbouwen. Door een zoutwingebied zijn we gereden, en we dachten ook nog dat we in Slochteren waren, maar hier stonden honderden Ja Knikkers en hele olieraffinaderijen erbij.

We hebben dus weer veel gezien, oh ja ook een paar hele grote boerderijen, en ik denk dat ze Jersey koeien hadden, zo zagen ze er tenminste uit vanaf een afstandje.
We zitten in het Radisson Hotel in Fresno, het stadsdeel hier in de buurt is helemaal uitgestorven, de winkels zijn dicht en de eetgelegenheden ook.
We hebben vandaag 581 km gereden in 9 1/2 uur.

• 02 Oktober 2013 - 06:38

Carola:

Het was hier ook al op nieuws. Ik dacht niet dat ze allemaal ontslagen zijn, maar het werk voorlopig neer moesten leggen. Ik hoop voor jullie dat Alkatraz daar niet onder valt.. Dat zou sonde zijn... Veel plezier!

• 02 Oktober 2013 - 10:48

Jeanne:

Hallo Luitjes

Ja jullie maken het weer mee eerst met Oad en dan dit weer.
    Maar al bij al hebben jullie een leuke vakantie.
    Het is er allemaal mooi en zeker die verschillende landschapen erg mooi.
    De groetjes van ons tot morgen.

• 02 Oktober 2013 - 10:49

Wendy:

Alcatraz valt daar wel onder zag ik op het nieuws. Super rot joh! Echt zonde, hopelijk is er als jullie daar zijn iets geregeld! Kunnen ze toch niet zomaar doen zou je zeggen, iedereen heeft al lang van tevoren een kaartje gekocht.

Ondanks dat hoop ik dat jullie een fijne reis hebben, maar dat moet wel goed komen denk ik! :-)

• 02 Oktober 2013 - 16:27

Walter En Tonny:

wel jammer dat jullie ertegenaan lopen dat sommige wegen niet toegankelijk zijn.
    Nu maar hopen dat het niet meer tegenzit in deze reis.
    Na alles wat jullie al gezien hebben kan het niet meer stuk.
    Wat hebben jullie gegeten in Fresno ?zelf iets gemaakt nemen we aan.
    Fijne reis nog

• 02 Oktober 2013 - 23:17

Lia En Jan:

Hoi Jolanda en Nico,

Jammer, hoop dat het hotel dan wel iets te eten heeft voor jullie.
    Maar 'n paar zakken chips als noodvoorraad in proberen te slaan komt altijd van pas las ik in het reisverslag.

Fijne reis verder.
    Groetjes Lia en Jan