vrijdag 4 februari - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu vrijdag 4 februari - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

vrijdag 4 februari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

05 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Kaitaia

Hallo allemaal,

We vertrekken richting Trounson Kauri park, en maken een mooie wandeling door het oerwoud over een aangelegd pad, er staan een heleboel dikke Kauri bomen, ze zijn 500 en 800 jaar oud, ze hebben soms een doorsnede van 2,5 en 3,5 meter, en zijn ongeveer 30 meter hoog, wij vinden ze echt heel mooi. We rijden verder naar de dikste Kauriboom van New Zealand, de Tane Mahuta, deze heeft een omtrek van meer dan 15 meter, een hoogte van 51 meter, de eerste tak zit op een hoogte van 17 meter, en hij heeft een volume van 244 kub hout. Ze denken dat hij 2000 jaar oud is. We rijden verder over een weg door het woud, dat is zo mooi. We rijden verder richting Awanui, waar we vannacht willen slapen op dezelfde plek als 5 jaar geleden, toen zaten Patric en Jeannet Klijn er nog in maar die zijn nu verhuisd naar Wangarei.
We varen over met een pond van Hokianga naar Kohukohu en rijden verder over een slingerweg, we komen nog een paar mooie uitzichten tegen en in Awanui is geen plaats meer, maar ze weten wel een ander Motel voor ons. We rijden er naartoe en gaan eerst even zwemmen want het is best weer benauwd geweest vandaag. Daarna gaan we nog even eten in de stad, en kunnen hier lekker buiten zitten.
We kijken nog wat tv en gaan daarna naar bed, alweer een dag om, het begint te korten nu.