Donderdag 3 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Donderdag 3 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Donderdag 3 februari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

03 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, het begint nu echt te korten.

Vandaag is onze dochter Wendy jarig en wordt 21 jaar. Dat is toch een speciale dag en wij zitten aan het andere eind van de wereld. Als we thuis zijn geven we nog een feestje.
Vandaag vertrekken we richting de Kauri Coast, we rijden door een glooiend landschap, langs de zee, langs baaien en natuurgebieden met veel vogels. Het is er mooi, en het landschap is glooiend.
Er zijn ook vlakke stukken en daar zijn veel boerderijen.
We komen aan bij het Kauri museum in Matakohe, dat een rijke historie heeft van de Bewerking van de Kauri boom. Dit is een inheemse boom en is een soort conifeer of pijnboom, die voorkomt in het Noordelijk subtropische deel van het Noorder eiland.
De grootste levende Kauri heeft een diameter van 4,4 meter, en de eerste tak zit op 17,7 meter van de grond. Naar deze reus gaan we morgen kijken.
Het hout van de boom is een van de beste houtsoorten van de wereld. In het museum staan grote machines, die deze bomen vroeger vervoerden, en die de bomen bewerkten. Zoals zagen van 2 meter lang en ook al machinaal vanaf 1910. Het is een mooi opgezet museum, met huiskamers en slaapkamers met Kauri meubelen ingericht. En ook een verzameling melkmachines vanaf 1920.
We kijken ook nog even in een oud postkantoor en in twee kerkjes.
Als we klaar zijn rijden we richting Drageville, en hebben hetzelfde Motel als 5 jaar geleden, met zwembad. We gaan naar de supermarkt en koken vandaag zelf.
Net als we willen gaan zwemmen komt er een hele bus met maori mensen, die hier ook slapen vannacht. Ze gaan barbecueën, en zingen mooie liedjes.
Het is een warme dag geweest vandaag en morgen geven ze hetzelfde weer aan, dus we gaan weer in korte broek.
Het valt ons op dat zo veel mensen gewoon op blote voeten lopen, ook in de stad. Je ziet een moeder met vier kleine kinderen, gaat ergens wat eten, zij en de drie kinderen die lopen allemaal op blote voeten, en de kleinste in de wandelwagen heeft schoenen aan. De meeste mensen lopen gewoon op teenslippers.
Doeiiiiiiiiiiiiiiii…………

• 03 Februari 2011 - 15:59

Hans Holubiak:

wat een belevenis allemaal zeg,wel interresant,om die historie allemaal te zien.
    geniet er maar lekker van.

PS, het feit dat ze daar op blote voeten lopen ,heeft te maken dat ze daar ook hoge waterstanden verwachten net als in Australie, als je in de kinderwagen ligt kun je gerust je schoenen aanhouden, je voeten worden toch niet nat !!..

groeten Hans Holubiak

• 03 Februari 2011 - 21:41

Wim En Ans :

nico en jolanda proficiat met Wendy en Wendy natuurlijk proficiat met je 21 verjaardag (ik heb geen mailadres van je).Het begint nu zeker wel te korten met jullie vakantie dus geniet nog maar van het lekkere warme weer en van al jullie belevenissen.
    Hier is het wel een stuk frisser dus.....
    groetjes, wim en ans.

• 03 Februari 2011 - 21:54

Jeanne:

Jullie gefeliciteerd met de verjaardag van Wendy al weer 21 jaar.
    We wachten wel af wanneer het feest is.
    Nog fijne dagen jullie.