Vrijdag 28,zaterdag 29 en zondag 30 januari - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Vrijdag 28,zaterdag 29 en zondag 30 januari - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28,zaterdag 29 en zondag 30 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

30 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Hallo allemaal,

Vandaag een verslag van drie dagen, we hebben bij de familie gezeten en dan is het niet gezellig als ik de hele tijd op de laptop zit.

Vrijdag 28 januari
We hebben vanmorgen ontbeten, er zijn ook kennissen van Carla en Theo, en we gaan een wandeling maken rond Mount Maunganui, het uitzicht was prachtig en de golven wild. We hebben daar ook nog een pinguin op een rots zien zitten, hebben ze hier nog niet gezien. Nico maakt reclame en de New Zealanders die langs komen blijven staan kijken tot ze hem ook zien.
Ik ben nog uitgeschoven op de gravel, maar het valt allemaal mee. We gaan lunchen aan het strand, en dan begint het te regenen. Het regent door tot de volgende morgen. Er is 200 mm water gevallen, rivieren zijn overstroomt en de wegen ook op sommige plekken, Er zijn diverse verschuivingen van zand bomen en stenen, die naar beneden zijn gekomen.
We gaan nog wat winkelen, en zijn om vier uur thuis, we nemen een borrel en koffie en om een uur of 7 gaan we eten. Na het eten gaan we nog naar de Hot Springs in Mt Maunganui, om 10 uur gaat het dicht en naderhand hebben we thuis nog geborreld en bijgekletst.

Zaterdag 29 januari
Nico en ik gaan richting Morrinsville om te kijken of Liesje, die we vijf jaar geleden hebben ontmoet, thuis is. Ze is er niet en we laten een brief achter, dat we het dinsdag opnieuw proberen. We gaan wat eten in Morrinsville en gaan nog even langs in Matamata waar je een rondtour kan doen door de Hobbitons (van de Lord of The Lings). De volgende rit is om half drie, en duurt 2 ½ uur. We kunnen niet mee omdat we om 4 uur afgesproken hebben met Dian en Ben, Dian is ook een nicht van Nico.
We gaan daar feesten want hun zoon Lars is jarig, hij wordt 17 vandaag. We hebben daar lekker gegeten en nog heel veel gekletst. Om een uur of 11 gaan we weer naar huis, en we gaan meteen naar bed. Het was echt een relaxte dag.

Zondag 30 januari
We gaan op weg naar Coromandel, we willen via de westkust rondrijden, maar halverwege bij Waiau is de weg afgesloten omdat er een huis van een berg dreigt te vallen. Je kunt dan niet net als in Nederland, via een kleine omleiding toch weer de weg op.
We draaien om en rijden via de oostkust naar Coromandel, er zijn veel instortingen van bergen door de vele regenval van afgelopen donderdag. We hebben geluk dat hier de weg niet is afgesloten .Het is een bochtige we van 70 km met echt veel haarspeldbochten. In Whitianga zoeken we een motel en rijden verder.
In Coromandel gaan we met een piepklein smalspoortreintje de Driving Creek Railway een stuk de bergen in, hij gaat maar voor de helft want de spoorlijn heeft ook last van een instorting en er ligt veel zand en troep op de spoorlijn.
We gaan weer terug naar ons Motel, en gaan lekker eten bij een Indonesisch restaurant, dat was erg lekker en heet.
We gaan nog even foto’s kijken, en dan weer naar bed

• 30 Januari 2011 - 18:55

Lia En Jan:

Hallo reizigers,

Wij reizen nog steeds met jullie mee, mooi hoor. Jammer van de regen, maar na regen komt zonneschijn.
    Nog een hele fijne reis verder.

Groetjes van ons.

• 31 Januari 2011 - 10:47

Marjo En Frans:

Wat een leuke, ondernemende reis maken jullie! Gelukkig schijnt de zon ook regelmatig, want er valt jammer genoeg veel regen. Leuk dat jullie ook even bij de familie geweest zijn.
    Groetjes, Marjo en Frans

• 31 Januari 2011 - 11:45

Ria:

hallo kiwi's,
    jullie worden echte die-hards(schrijf ik dat wel goed?) .jammer van de regen . het gaat jullie goed en geniet van al dat moois.
    g.v.d.2.u.d.z.

• 31 Januari 2011 - 18:28

Rianne En Hans:

He vakantiegangers,
    Het gaat jullie wel goed daar in new zeeland. Jolanda let je wel op anders moet je met een gips vlucht terug (grapje) Nog veel plezier en tot horens

• 01 Februari 2011 - 09:19

Irmo En Karin:

Wat hebben jullie (ondanks de regen) al gigantisch veel gezien. Inclusief een bezoek aan White Island. Ben reuze benieuwd naar de foto's daarvan. Super leuk!

Hopelijk is Liesje vandaag thuis en rijden jullie niet voor niks terug naar Morinsville.

Geniet er nog van want het is nog maar even!

Groetjes,

Irmo, Karin, Daan, Tess