Dinsdag 25 januari - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 januari - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

25 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal,

We zijn vertrokken van Taupo naar Rotorua, we zijn net op weg en gaan kijken naar de Huka Falls, een mooie waterval, hij is niet hoog maar gaat ontzettend hard en wild naar beneden, we rijden weer verder en even later gaan we naar de Craters of the moon. We zijn er 5 jaar geleden ook geweest, en gaan er weer kijken, Veel stoom komt er uit de grond, en de landschappen zijn mooi van kleur door de zwavel en warmte. We zien veel kraters en er is meer werk gemaakt van de uitzichtpunten. We moesten deze keer ook intree betalen, de tip had Nico ze 5 jaar geleden gegeven en daar hebben ze gehoor aan gegeven.
Het is een wandeling van 1,5 uur door een soort maanlandschap, heel mooi.
Even verder op de weg gaan we koffie drinken, en daar kan je ook een wandeling maken door een thermaal landschap.
We rijden verder en komen bij een glasblazerij, we gaan kijken naar het glasblazen en is mooi om te zien, hoe die man mooie gekleurde vazen blaast. Hij maakt ze van lava glas.
We rijden verder en komen bij Wai-O-Tapu een thermaal wonderland, je ziet er allerlei poelen in allerlei kleuren. Bubbelende modder en kokende poelen, veel kleuren van zwavel(geel/rose), ijzeroxide, Mangaan(paars), koolstof(zwart), arsenicum(groen),silicum(wit) en antimonium (oranje).
De kraters worden gevormd door instorting van het aardoppervlak, als gevolg van de hoge zuurgraad van dieper gelegen bronnen. Een aantal wordt opvallend geel gekleurd door zwavelafzetting uit de gassen die vanuit de grond ontsnappen.
Er is een mooi pad aangelegd waar je niet vanaf mag wijken, omdat de ondergrond op sommige plekken kokend is. De laatste krater is het bad van de duivel. Het water is zo groen als een Granny Smith.
Het is 17.00 uur en we gaan op zoek naar ons Motel, nog even naar de winkel en we hebben zelf gekookt.
We zijn moe van al het wandelen vandaag, dus we doen het rustig aan vanavond. Morgen zien we wel verder.
Doeiiiiiiii…..

• 25 Januari 2011 - 17:31

Jos En Else:

Wat gaat de tijd hard en wat zijn jullie al een eind op weg! Maar gelukkig hebben jullie nog een tijdje te gaan.
    Gaan jullie straks naar Carla en Diana? Doe ze de groeten van ons. Goede reis verder en we blijven jullie volgen,
    groetjes.

• 25 Januari 2011 - 19:32

Walter En Tonny:

Gewldig wat jullie allemaal zien ,vooral alle kleuren van de poeltjes lijken ons heel bijzonder .
    Een natuurlijk kleurenpalet.
    Het zijn zeker actieve dagen en ook in het verwerken van alles wat jullie zien en meemaken.
    Op tijd relaxen hoort er ook bij .Maar we lezen regelmatig van de koffiestops en de vele motels.
    Geniet nog verder we horen en zien het wel als jullie weer terug zijn .Doeiiii uit Someren

• 26 Januari 2011 - 20:18

Wim En Ans :

wat zijn jullie actief bezig. leuk om alles zo te volgen wat jullie allemaal zien en doen, je krijgt er gewoon zin in Wel goed dat je alles zo opschrijft , leuk ook voor later om het allemaal weer 'n keer terug te lezen .dan beleef je het weer opnieuw. nog een fijne vakantie en tot 'n volgende keer,groetjes van de dreefseweg.