Maandag 24 januari - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Maandag 24 januari - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Maandag 24 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

24 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo allemaal,

We vertrekken om een uur of 10 vanuit Palmerston North richting Taupo, het regent nog steeds. We rijden over Feilding en gaan in Waiouru naar het oorlogsmuseum Te Mata Toa. De hele historie van het New Zealandse leger en alle oorlogen zijn er tentoongesteld. Ze hebben het mooi opgezet. Via highway 4 rijden we verder lang Tongario Nationaal park, het landschap wordt hier weer glooiender, voorbij Horopito wordt het weer vlakker. We komen nog langs een hele oude ijzeren brug waar ze in 1905 mee zijn begonnen te bouwen. Er staat hier veel pampus gras langs de weg. Als we Highway 47 oprijden zien we aan de rechterkant de vulkanische bergen. Het regent nog steeds maar het wordt wel helderder. Er zit flink wat stroming op de rivieren, dat komt door de regen van gisteren. We rijden langs Lake Rotoaira, en nemen er wat foto´s. Dan komen we aan het begin van Lake Taupo, we hebben een mooi uitzicht, en het klaart meer op. We rijden langs het meer en voorbij Turangi moeten we een aantal keer door het water over de weg rijden, er staat echt veel water, ook langs de weg, het is niet van Lake Taupo maar komt van de andere kant. Onderweg zien we ook veel stenen en bomen die naar beneden zijn gekomen.
We komen aan in Taupo en zoeken ons motel, we zitten naast het Hilton, het is een mooie accommodatie, gisteren nog last-minute geboekt. We gaan eten in de stad en daarna nog naar de Hotpools, die zijn inclusief onze overnachting. Het water is bruin en erg warm, je kan er ongeveer een halfuurtje inblijven, er zijn meer baden maar steeds wat kouder.
We gaan weer terug naar ons motel, en gaan straks weer slapen

• 24 Januari 2011 - 14:31

Lydi:

Bedankt voor de kaart erg leuk dat jullie eraan denken,ik pak er vandaag nog een borrel op, dat moeten jullie ook maar doen.Wat jammer van al die regen ,maar ik denk dat jullie een mooie reis hebben zo te lezen.