Zaterdag 22 januari - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Zaterdag 22 januari - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Zaterdag 22 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

23 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Taihape

Hallo allemaal,

We gaan om 9.30 naar Michael de broer van Alice, maar hij heeft een zware nacht gehad, hij gaat met ons naar een café koffiedrinken.
Om 10 uur gaan we op weg naar de boerderij die we gaan bekijken van Nico’s nicht Carla en haar man Theo. We gaan met Alice (haar dochter) en Richard.
De boerderij ligt in Kawhatau in de vallei van Taihape. De weg ernaartoe is mooi en we stoppen bij een aantal view points.
We komen om 14.00 uur aan op de boerderij, het is in de middle of nowere, het huis lijkt wel op de High chaperell. Mooi met een Veranda, een hele grote. Het huis is oud, in iedere kamer of slaapkamer is een openhaard.
We rijden met de truck van Alice en Richard, het is een 4 weel drive, we gaan over de glooiingen van de bergen door alle weilanden, maken poorten open en weer dicht en rijden over de 800 ha weilanden van de boerderij. In de meeste weilanden lopen een aantal schapen, het is ongeloofelijk dat je daar rijdt. We hebben van alle kanten mooi uitzichten, en komen ook nog uit bij een oud bos waar nog niemand is geweest, er staan ongelofelijke grote bomen, en dat is de echte natuur.
Na de barbecue gaan Richard en Nico op konijnenjacht, jammer genoeg zien ze er geen. Ze gaan met de auto , we zien ze verscheidene keren op en neer rijden. Als het helemaal donker is gaan ze op Possum jacht, met grote schijnwerpers en een buks. We horen 1 schot, maar ze hebben de Possum gemist. Het is er aarde donker, we zien een lichtje ver weg van een ander huis.
We zitten nog een tijd op de veranda en gaan rond 12 uur naar bed. Het is gaan regenen.