Vrijdag 21 januari - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Vrijdag 21 januari - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Vrijdag 21 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

23 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hallo Allemaal,

het heeft een paar dagen geduurd, hier is weer wat van onze reis

Van Lower Hutt rijden we richting Upper Hutt en dan richting Paremata, we rijden langs de kust. Het landschap wordt glooiender en het is hier drukker als op het zuidereiland. We krijgen mooi uitzichten en drinken koffie in Kaekakariki, we willen naar het spoorwegmuseum, maar dat is dicht, ze zijn aan het schilderen enz. we hebben ook een kerk bekeken en de vrijwilligster vond het leuk dat we er waren.
In Levin hebben we boodschappen gedaan en daar was een heel schap in de winkel met Nederlandse artikelen, Nico heeft gelijk drop, stophoest, bokkepoten en….. appelmoes ingeslaan. Verder richting Palmerston North zien we dat er meer groente verbouwd wordt, ook uien en mais om te eten.
Veel kraampjes met groente en fruit zien we onderweg. We komen in een vlakker gebied, waar veel boeren zitten. We komen in Palmerston North aan en gaan eerst de stad verkennen, het is een gezellige ruime stad, weer heel anders als Wellington. We zien een aantal oude en nieuwe gebouwen. En het centrum staat vol met beelden en herdenking plaatsen van de diverse oorlogen die geweest zijn en waaraan ze mee hebben gedaan.
’s Avonds gaan we naar Alice en Richard en gaan na het eten een flinke wandeling maken door het park, het is echt mooi mooie bomen en struiken en varens. De bomen zijn ook veel geëxporteerd uit Australie, Scotland en andere landen.
We gaan om 12 uur naar bed.