Zondag 16 januari - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Zondag 16 januari - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Zondag 16 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

16 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Westport

Halloo allemaal,'
We vertrekken van Franz Josef richting Westport, het is een route van 270 km langs de westkust. Het regent de hele morgen, en niet zo’n beetje ook. Het is mistig, jammer de rondvlucht gaat weer niet door. Misschien kunnen we ergens anders nog een vlucht maken we zien wel.
In Pukekura maken we een koffiestop, er staat maar 1 gelegenheid in het dorpje dus we gaan er naar binnen. Het wordt gerund door een “ruwe bolster met een wild verleden” het was er niet schoon, er stond nog een afwas van gisteren midden in het gebouw op de tafel waar je je gebruikte borden en kopjes moet zetten, maar de koffie smaakte. Het was er leuk aangekleed met banken met dierenvellen erop , ook op de barkrukken.
Hij had ook nog een soort Museumpje, waar een film werd getoond hoe hij vroeger met een helikopter, herten ging schieten en later gingen ze de herten vangen voor op boerderijen te houden.
Hij had ook een echte Possem in een kooi en verder buiten nog wat beesten.
We zijn ook het stadje Hikatika ingegaan, men leeft daar van Jade, een groene steen soort die ze daar verwerken tot beeldjes en sieraden en er ook verkopen. In het plaatselijk museum dat gevestigd was in de oude bibliotheek hebben we nog gekeken, hoe de mensen er vroeger leefden, het was vroeger een goudzoekers stadje.
In Punakaiki maken we een wandeling naar de Pancake Rocks, je weet niet wat je ziet, uitgesleten rotsen, ze zien eruit alsof ze opgestapeld liggen als pannenkoeken, vandaar die naam. Er gaat ook met geweld water onderdoor, het is een mooie wandelweg met mooie uitkijkpunten,
Als we verder rijden gaan we nog naar een goudzoekers stadje Charleston, van 1876 tot 1880 woonde daar 40.000 goudzoekers. Nu wonen er nog 200 mensen. De man die ons de mijn liet zien is van de 5e generatie goudzoekers. Hij zoekt geen goud meer maar meer dingen die er in de loop van de jaren in de grond zijn verdwenen. Je kon een route volgen die de wagentjes gereden hadden. Hij had zelf nog een waterrad nagebouwd dat er precies zo uitzag als vroeger.
We komen aan in Westport en zoeken ons Motel, het Buller Court Motel.
We eten nog wat en kijken nog wat naar de tv. Voor jullie is de dag net begonnen en wij gaan bijna weer naar bed

• 16 Januari 2011 - 08:10

Jolanda:

Ik kan helaas geen foto's plaatsen, ik krijg steeds het bericht door dat mijn fotoboek vol is

• 16 Januari 2011 - 09:09

Jos En Else:

Wat hebben jullie al veel gezien tot nu toe! Jammer van de helicopter vlucht maar misschien kan het inderdaad ergens anders. Het moet gewoon wel helder weer zijn.
    Erg leuk om te lezen al jullie verslagen. Blijf genieten en goede reis verder!

• 16 Januari 2011 - 12:23

Frans En Marjo:

Hoi Nico en Jolanda,
    We hebben net op ons gemak jullie reisverslag tot nu toe gelezen. Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Het weer heb je natuurlijk niet in de hand en als het bewolkt is heb je niks aan een helicoptervlucht. Geniet van al het moois wat jullie vast nog gaan zien. Groeten Frans en Marjo

• 16 Januari 2011 - 19:57

Lia En Jan:

Hallo Jolanda en Nico,

Ook wij reizen 'n beetje met jullie mee. Jullie hebben echt weer een mooie reis uitgezocht, fijn dat het allemaal goed gaat.
    Och en 'n beetje regen net als vandaag kan jullie reis zeker niet verstoren. Nog 'n mooie trip verder.

Groetjes Lia en Jan

• 17 Januari 2011 - 06:55

Walter En Tonny:

Jullie zijn goed op ondekkingstocht en genieten ervan,houwen zo.
    sjaak en ik zijn jarig geweest ,hij was onverwachts met Suzanne ,Annemieke en Theo bij ons op de koffie .Complete verassing was dat. Ook zijn de kinderen thuis geweest,dat was erg gezellig.Nog bedankt voor de leuke kaart .
    Maak maar veel foto's ,zodat we nadien met jullie kunnen kijken naar het mooie new Zealand.Veel plezier.