Dinsdag 11 Januari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 Januari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 Januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

11 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Dinsdag 11 januari
We zijn vanmorgen opgehaald voor een boottocht door de Doubtfull sounds (de fjorden van New Zealand). Om 9.45 moesten we op de boot op Lake Manapouri die ons naar de andere kant van het meer bracht. Waar een bus ons stond op te wachten. We gingen eerst naar een ondergrondse Groene stroom centrale. Waar d.m.v. water energie wordt opgewekt. Een ritje onder de grond van 2 km met de bus. We mochten binnen kijken en het was heel erg groot van binnen. De centrale wordt op afstand bestuurd.
We gingen de bus weer in voor 22 km over een gravelweg. Aangekomen bij de boot zijn we meteen gaan varen. Het uitzicht was mooi, vele hoge bergen en hier en daar een watervalletje. Als het veel geregend heeft zijn er veel meer watervallen, maar als het helder is is ook mooi toch. In het begin zagen we een stuk of 5 dolfijnen. Die rustig rond de boot zwommen en steeds omhoog kwamen.
Halverwege zagen we nog een eiland waar wel 150 zeehonden lagen, we zijn er dicht naartoe gevaren zodat iedereen foto’s kon maken en filmen.
Om een uur of half zeven waren we weer terug in ons motel.

• 11 Januari 2011 - 08:53

Jeanne:

Leuk dolfijnen vlak bij de boot.
    En zeehonden wij zien het straks wel als jullie terug zijn .
    Zet je ook nog wat foto's op de site dan kunnen we nu al genieten
    Groetjes van ons allemaal.

• 11 Januari 2011 - 13:41

Tante Netje:

Zoals ik lees gaat het nog steeds prima met jullie en zie je een heleboel mooie natuur. Hier is het ook prima alleen erg nat.
    Groetjes en geniet ervan
    tante netje

• 11 Januari 2011 - 18:31

Jan En Jacqueline:

Wat geweldig om de reisverhalen te lezen. Net of we zelf ook een beetje op vakantie zijn. We hopen nog veel verhalen te kunnen lezen. Geniet er van. Groetjes uit Elshout