Zaterdag 8 Januari - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Zaterdag 8 Januari - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Zaterdag 8 Januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

09 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Zaterdag 8 januari
We vertrekken vandaag richting Dunedin, we hebben al een slaapplaats voor de nacht in het Arden Street house B&B.
Net buiten Twizel bezoeken we eerst een zalm kwekerij, we geven de zalmen eten en gaan weer verder. Daarna gaan we naar de Clay Clifs, eerst rijden we een stuk bij de boer over zijn land over een gravel weg, dan moeten we nog een kilometertje lopen en komen bij een prachtige rotsenpartij die uitgesleten zijn door water en wind, heel mooi, we kunnen er helemaal doorheen lopen. We gaan verder en even voorbij Omarama begint een prachtig blauw meer waar wat watersport op wordt gedaan Lake Benmore, we rijden verder en komen bij een Stuwdam waar met het water energie wordt opgewekt, het is een mooi spektakel, het water dat met grote kracht naar beneden dondert, ik heb er denk ik mooie foto’s van. We rijden verder en komen weer langs een mooi lang meer waar op het eind weer een stuwdam staat. Het was een van de eerste in New Zealand.
We rijden door nar het plaatsje Oamaru en vervolgen onze weg richting Moeraki, we hebben ze helemaal gezien de Moeraki Boulders, ze waren echt mooi en het was eb dus lagen ze niet onder water. Men zegt dat het uitwerpselen zijn van Dinosaurussen en die liggen op het strand daar van Moeraki.
Daarna zijn we doorgereden naar Dunedin, we zijn blij dat we een tomtom hebben zo rijden we gelijk naar de goede adressen. We hebben ook een gps in de auto die als er dingen te zien zijn via de radio zegt waar je naar kunt gaan kijken, dat is ook erg handig.
We hebben in de stad gegeten en ook de oude gebouwen bekeken, deze waren erg mooi en van eind 18e eeuw

• 09 Januari 2011 - 09:32

Carola:

Hallo,

Klinkt weer mooi allemaal, ben benieuwd naar de foto's!

Groetjes Carola

• 09 Januari 2011 - 10:27

Christine.:

Hoi Jolanda en Nico,
    Leuke verhalen en zo te horen,
    Jolanda kan je prachtige foto's maken.
    Ben er benieuwd naar.
    Alles ok op het werk.