We zijn gearriveerd in New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu We zijn gearriveerd in New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

We zijn gearriveerd in New Zealand

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

06 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Allereerst wllen wij iedereen nog de het beste wensen voor 2011

We zijn op 2 januari vertrokken en onze eerste stop was in Singapore. We hadden daar een fijn Hotel waar we lekker geslapen hebben. onze 2e reis was op 3 Januari richting Christchurch. We zijn daar de 4e om 10.30 aangekomen en zijn opgehaald van het vkiegveld door de autoverhuurder. We hebben een Hyundai. Hij rijdt lekker alleen was het in het begin wennen om links te rijden. Dat gaat nu al een stuk beter.
Op dinsdag hebben we eerst christchurch centrum verkend en zijn oook met het Historisch tram meegegaan. Je kon er op 12 plaatsen uitstappen en je kon daar ook weer instappen. We hebben best veel huizen en gebouwen gezien die ingestort waren of stukken ervan. ook veel kerken waar de torentjes vanaf waren of huizen waar de schoorstenen vanaf gevallen waren.
De Woensdag zijn we vanuit Christchurch met de Tranz Alpine express naar Greymount gereden.
We hebben daar mooie stukken natuur gezien. En je kon dan op een open wagon gsaan staan en dan foto's maken of Filmen. Op de heenreis was het nog erg koud omdat het ook regende. maar op de terugweg was het beter. je kon nu zonder jas naar buiten.
's avonds hebben we nog in de stad gegeten en met de Historische tram nog een eind meegereden.
We hebben ook hier lekker gelapen 2 nachten en zijn nu onderweg naar het zuiden richting Kaikori (wwet niet zeker of het goed is geschreven)
Nu zijn we naar het schiereiland oost van Christchurch gereden en zitten nu in Akaroa op het einde van de weg. We hebben hier mooi baaien gezien en ook hele mooie bergen. Het is een druk stadje hier.
Dadelijk gaan we weer richting Chrischurch en slaan dan af naar het zuiden.

Jullie horen nog van ons

Groetjes, Jolanda en Nico

• 06 Januari 2011 - 09:17

Walter En Tonny:

Gelukkig een relaxte vlucht gehad .
    Maak er iets moois van.
    We gaan jullie volgen
    Veel plezier.

• 06 Januari 2011 - 15:14

Jan & Hanny:

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad, geniet van de vakantie en misschien zien we jullie eind januari op het zuider eiland.
    Tot dan en maak er iets moois van maar vooral geniet ervan (vandaag regent het heel de dag in ons koude kikkerlandje dus dat is iets minder)

• 06 Januari 2011 - 15:58

Ria D.r.:

fijn om te lezen dat de reis voorspoedig verlopen is. nico en jolanda ik blijf jullie volgen en uitkijken naar jullie prachtige verhalen . een goede reis verder.

• 06 Januari 2011 - 17:30

Jos En Else:

Jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! Goed om te horen dat alles goed gaat. Voor ons al weer bijna en jaar geleden maar door jullie verslag komt alles weer helemaal terug.
    Geniet er van en we kijken uit naar het volgende reisverslag.

• 06 Januari 2011 - 23:59

Jeanne:

Leuk om zo alles te lezen wat jullie allemaal gezien hebben.
    We wachten nu nog op mooie foto"s.
    Groetjes