Maandag 20 oktober - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Maandag 20 oktober - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Maandag 20 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

20 Oktober 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,

We hebben vandaag een rondtoer door de stad van 8 uur. We moeten vroeg op want we vertrekken om 8:00 uur. We hebben een privé bus en een privé gids (wel Engelstalig) die eerst met ons naar het Christus beeld " Corcovado" gaat. We zijn bijna boven als we wordn teruggestuurd door de politie, sinds deze week mag je niet meer met de bus naar boven, maar moet je ergens in de stad een klein busje pakken die ons naar boven brengt. Hierdoor hebben we wel een uur vertraging, want hij wilde dat we er als eerste waren. Toen we er waren kon je kiezen, of met de trap of met de lift naar boven. Als je dan bij het Chiristusbeeld komt, zie je alle mensen die de gekste dingen doen om samen met het immense beeld op de foto te kunnen.
Vanaf hier kan je ook over de hele stad kijken, we zien het voetbal stadion dat voor de wereld kampioenschappen helemaal is gerenoveerd. Het begint al een beetje bewolkt te worden.
Toen reden we richting het aquaduct dat het water naar de stad moest brengen maar dat was al snel te klein. Toen hebben ze er een tram op laten rijden, maar daar is 1 1/2 jaar geleden een ongeluk mee gebeurt, en het moet nu nog hersteld worden.
We zijn ook nog een straatje ingeweest, waar je met trappen naar bovenkom en de zijkanten en de zijn betegeld met duizenden tegeltjes uit alle landen van de wereld . We zijn toen doorgereden naar de Suikerberg de Pao de Acucar. Hier moet je naar boven via twee kabelbanen, en kan je een deel van de stad bekijken, je stat dan dichtbij het vliegveld van Rio en kan niet begrijpen dat daar vliegtuigen kunnen landen, maar we hebben het zelf gezien dat dit kan.
We zijn weer doorgereden naar een sloppenwijk van Rio, de Favela, waar we onze lunch ophebben. Jan onze gids wist een tentje die lekkere dingen had van de plaatselijke bewoners.
We zijn er nog doorheen gelopen en zagen overal elektrische tijds draden, die naar al die huisjes liepen. En allemaal wel stenen blokken aan elkaar gebouwd, waar al die mensen wonen, wij snappen niet dat die mensen het leuk vinden daar. De wegjes waren ook nog heel steil, en het was niet zo schoon op straat.

Daarna nog langs de Copacabana stranden gereden, en we hebben ook het hotel waar de Nederlandse voetballers gezien. We mochten ook nog gaan zwemmen hier, maar het was zo bewolkt dat we dachten het ieder moment zou gaan regenen.
We hebben nog even boven op de 16e verdieping van ons hotel gezwommen in het zwembad van 3x6 meter. Het water was koud, maar we waren Dean wel gelijk afgekoeld. Het is hier nu 26 graden en bewolkt, en morgen geven ze regen aan.
Vanavond gaan we eerst nog wat wandelen langs het strand en nog ergens lekker eten.
Tot morgen..........

Wordt vervolgt........

Bij het verslag van gisteren zijn nog een paar foto's gezet

• 20 Oktober 2014 - 22:26

Tante Netje:

Wat hebben jullie het toch ontzettend druk en vroeg uit bed. Tjonge tjonge, volgens mij hebben jullie het echt heel druk en zeker een paar weken extra vakantie nodig, maar als je het maar leuk vindt,En Nico hoe is het met de frites, bakken ze die daar ook ? Nog fijne dagen en gezond weer thuis. tante netje

• 20 Oktober 2014 - 23:22

Leonie:

Leuk dat jullie bij het christusbeeld en de suikerberg zijn geweest.
    En jolanda, geen gokje gewaagd in het casino?

Ook wweer bewolkt weer en niet gezwommen op het cobacabana strand.
    Het wil maar niet lukken daar.

Heel veel plezier verder en we horen jullie verhalen wel als jullie weert huis zijn.
    Leonie

• 21 Oktober 2014 - 00:58

Jeanne:

Hallo Luitjes

Weer een mooie dag achter de rus en toch geen regen gehad.
    Dat beeld heb ik pas op tv gezien erg mooi.
    Geniet nog van je vakantie.

Groetjes Van ons

• 21 Oktober 2014 - 02:38

Jolanda:

We gaan morgen nog een poging doen om in de zee bij het Copacabana strand te zwemmen.
    Ze geven wel regen aan, dus of het gaat lukken??

• 21 Oktober 2014 - 14:21

Ans Van Beers:

Hallo Jolanda, Nico,Willemien en Piet,
    Nou volgens mij hebben jullie het prima na jullie zin, veel gezien maar ook een druk programma,
    heel anders denk ik als je op je eigen daar naar toe gaat, maar jullie hebben straks weer tijd nodig om bij te komen.Geniet er nog maar lekker van en we horen en zien de verhalen wel als jullie weer thuis zijn.
    p.s mooie foto's.
    Heel veel groetjes uit het stormachtige Ketsheuvel, Wim en Ans.