Aankomst in Brasilië - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Aankomst in Brasilië - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Aankomst in Brasilië

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

05 Oktober 2014 | Brazilië, Salvador

zaterdag 4 oktober

Hallo allemaal,
Na een overstap in Madrid komen we jullie tijd op 5 oktober om 2:15 uur aan in Salvador. Het is hier dan 21.15 uur.
We moeten nog en half uurtje met de bus en komen dan in ons Hotel aan. We checken in en moeten over een kwartier op het dak zijn, waar we uitleg krijgen van onze gids.
Hij legt het een en ander uit over de excursies die we gaan maken, en hij heeft voor allemaal bier en Cola bij.
Hier In het Bahia Park Hotel slapen we 3 nachten.
Drie uurtjes later liggen we op bed jullie tijd 5:15 uur. En we slapen onze tijd tot een uur of 6 en zijn dan klaarwakker, onze biologische klok staat nog op Nederlandse tijd die is dan 11:00 uur.

Zondag 5 oktober,

We douchen om een uur of half 7 en gaan samen met Piet en Wilhelmien, die om 6 uur al in de douche zaten, ontbijten. Het is een goed en lekker ontbijt, we gaan nog even een blokje om voordat we met een Belgische gids en een bus een rondleiding krijgen in Salvador.
Deze man weet echt alles van deze stad en woont al 30 jaar hier. Veel stranden, we rijden bijna helemaal langs de kust. Het waait vandaag stevig en er zijn grote golven vanuit de zee.
Je ziet hier echt heel veel verwaarloosde gebouwen, je moet echt zoeken naar de mooie onderhouden gebouwen, er zijn ook veel krotten aan de rand van de stad, en we hebben ook veel bedelaars gezien en mensen die op straat leven.
Vandaag is een belangrijke dag hier, de presidents verkiezingen zijn vandaag en misschien krijgen ze wel een vrouw deze keer.
We stoppen op verschillende plaatsen en komen bij mooie kerken, een in het oude gedeelte van de stad,Church and convent of Saint Francis Salvador.Ba is werkelijk helemaal geschilderd met bladgoud. Heel mooi en ook de straten die stijl naar beneden gaan en ook weer stijl naar boven.
We hebben nog geluncht in een restaurantje, en toen met onze gids nog een wandeling gemaakt in het oude gedeelte van de stad.We gaan met de stadsbus terug, de 60 +Sers mogen gratis mee en wij voor 1,40 real dat is ongeveer 50 eurocent.
Vanavond gaan we met z'n allen ergens eten en nog wat drinken.
Nu houden we nog even fiësta, en nog even opfrissen en dan gaan we het bruisende buitenleven weer in.

Wordt vervolgt......

• 05 Oktober 2014 - 22:32

Carola:

Klinkt goed allemaal! Veel plezier en geniet ervan!

• 05 Oktober 2014 - 22:34

Onsrie:

Het is hier 22.30 zondagavond 5 oktober. Het genieten van je reisverslag is begonnen Jolanda. Nog een fijne dag en tot het vlg nieuws G.v.d.2 u.d.z.

• 05 Oktober 2014 - 23:31

Leonie:

Hoi jolanda.
    Het zal toch niet waar zijn,...... Alweer presidents verkiezingen.
    Hetzelfde als in sant louis de paraitenga 10 jaar geleden.
    Geniet van jullie reis en doe piet en willemien ook de groetjes van ons.
    By the way....
    Gert vroeg wanneer jullie in paraty zijn en in welke posada.
    Wil dan daar naar toe komen, of als de mogelijkheid er is meevaren, dan kan er bijgekletst worden.

Leonie.

• 06 Oktober 2014 - 00:21

Jeanne:

Wat een tijd verschil het is nu hier 0.20 uur .
    Ik ga nu naar bed geniet van al het moois wat jullie daar zien en veel foto's maken.
    Tot het volgende verslag

Groetjes Je zus

• 06 Oktober 2014 - 08:02

Wendy:

Geniet van jullie vakantie. :-) Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.

Groetjes,

Wendy

• 06 Oktober 2014 - 08:57

Antonet Van Den Hooven:

Leuk die verslagen, ook tante Nellie geniet ervan en van harte hoop ik dat ze in Brazilië
    ook frites kunnen bakken en speklappen. Veel plezier tante netje

• 06 Oktober 2014 - 20:23

Jos En Else:

Erg leuk om jullie weer via de verslagen te volgen. Krijgen we een idee wat jullie allemaal zien en meemaken. Geniet er van en een hele goede reis toegewenst!