Dinsdag 1 februari - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 februari - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 februari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

02 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Matamata

Hallo allemaal,

We gaan om 9 uur op weg, het is gelukkig droog. Vanmiddag gaan we Jan en Hanny en Jeroen en Marieke Sprangers ontmoeten, die momenteel ook in New Zealand op vakantie zijn. We bestellen kaarten voor de Hobbiton rondleiding, dit is een rondleiding op de set van de Lord of the Rings, die ze niet hebben afgebroken.
We rijden verder naar Morrinsville waar we op bezoek gaan bij Liesje, ze heeft appelflappen en brood gebakken en we praten onze tijd vol. Het was erg gezellig daar.
Om half 2 gaan we weer op weg naar Matamata, waar we op tijd moeten zijn voor de rondleiding bij de Hobbiton. De familie Sprangers zit al op ons te wachten. We gaan er met z’n 6ssen naartoe.
Het is heel interessant, en krijgen goede uitleg. Ze hebben het hele dorp opgeknapt, want ze gaan binnenkort weer een film opnemen daar. Welke weet ik niet!. Ze hebben ook de groente tuintjes precies zo nagemaakt met planten als het in de eerste film was. Die gaan wij dan weer een keer opnieuw bekijken, want we kunnen nu kijken of we wat herkennen.
We mochten wel filmen en foto’s maken, maar mogen geen foto’s op internet plaatsen, we moeten ze voor onszelf houden. We hebben hiervoor moeten tekenen.
We gaan rond half zes richting Tauranga, waar Carla en Dian, en Theo en Ben, al bezig zijn met de voorbereiding van de barbecue.
Het is weer heerlijk, en we buurten nog lang na. En gaan voor de laatste keer naar ons bed hier in Tauranga.

• 02 Februari 2011 - 08:46

Paul:

Dat dorp lijkt me ook mooi! Die nieuwe film is trouwens "The Hobbit".

• 07 Februari 2011 - 13:26

Wendy:

Coooooool! Wij mogen de foto's toch wel zien?;-)