Donderdag 27 januari - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Donderdag 27 januari - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

29 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo Allemaal,

het is weer een paar dagen geleden dat we wat geplaatst hebben, maar hier zijn we weer.
vandaag vertrekken we vroeg naar Whakatane, waar we met een boot 1,5 uur moeten varen naar White island. het is een vulkanisch eiland. Waar nog een geiser in werking is. We zien onderweg een groep dolfijnen, wel 50 ze zwemmen langs de boot als we stil liggen. Als we bij het eiland zijn moeten we in een rubber boot. en worden op het eiland afgezet.En krijgen een helm en een gasmasker, er wonen geen mensen. We gaan met een gids rond en het is er echt heel mooi daar. het lijkt wel of we op de maan lopen. Als we bij de geiser komen, hebben we dus echt onze gasmaskers nodig, er is sulfiet en dat snijdt je adem als je geen masker ophebt. we moeten achter de gids blijven en dat is echt nodig want het kan overal kokend zijn onder je voeten. Op dit eiland is nog een echt werkende vulkaan en in 2000 is hij nog uitgebarsten.
In 1860 is er een fabriek gebouwd, en deze is door een uitbarstinf vernielt en ligt helemaal in puin,
op de vloer ligt 2 meter lava.
Toen we weer terug gingen was de zee veel wilder en na 1,5 uur warebn we blij dat we er weer waren.
We zijn toen onderweg gegaan naar Tauranga, naar Carla de nicht van Nico en haar man Theo.

We komen door een landschap met veel boerderijen en kiwikwekerijen.
Te Puke is het centrum van de kiwi kwekerijen.
Er zijn nog vrienden over en we kletsen de avond door en gaan om 12 uur naar bed.

• 29 Januari 2011 - 15:55

Ria :

Hallo jolanda en nico. Ik heb weer genoten van jullie reisverhalen. Het lijkt me machtig al die dolfijnen om je heen. dat heb je toch wel GEFILMD he Nico!!!!! Verder nog een goeie reis en kijken alweer uit naar het volgende avontuur. groetjes v.d.2.u.d.z.

• 29 Januari 2011 - 15:55

Ria :

• 29 Januari 2011 - 17:15

Jeanne:

Wat gaat de tijd toch vlug.
    Ik zie nog 12 dagen het is net of jullie net weg zijn .
    maar jullie hebben erg veel gezien en ook weer familie ontmoet.
    Wat natuurlijk erg leuk is.
    Wij missen jullie wel maar het duurt niet lang meer.
    Nog veel plezier in die 12 dagen en veel foto en film plezier