woensadg 26 januari - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu woensadg 26 januari - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

woensadg 26 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

26 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo Allemaal,

Woensdag 26 januari
We zijn lekker uitgeslapen en uitgerust opgestaan, ze geven vandaag 28 graden, dus we lopen weer in de korte broek.
We gaan eerst naar de Gondela, die is naast ons motel, als we boven zijn kunnen we over de hele stad kijken, en foto’s maken. Je kan er boven ook met een soort bobsleetje met een stuurtje naar beneden sjezen. Dit doen veel ouders met hun kinderen.
Als we weer beneden zijn gaan we bij de andere buren een potje mini golfen, we lunchen in ons motel en bakken lekker een eitje.
Vanmiddag gaan we naar Te Puia, dit is een park waar de maori’s een show geven in het maori huis, de mensen worden door de maori’s uitgenodigd op hun manier en dan gaan de mensen naar binnen. Daar worden dan dansen opgevoerd, door mannen en vrouwen, in klederdracht.
We hebben het hele thermale park rondgewandeld en een aantal bubbelende modderpoelen gezien, dit was een mooi gezicht. Ook een aantal waterpoelen met kokend water, daar moet je echt niet invallen!!! We zagen er twee geisers die water en stoom spoten, dat was heel mooi.
We hebben ook daar nog een houtsnijwerk school bezocht, en een weefschool, ze lieten er zien hoe de rokken van de maori’s gemaakt werden van de bladeren van een plant, en dan van de nerven van de bladeren, werden de strengen gerold, en ze werden ook nog geschilderd, mooi om te zien.
We zijn nog even Rotoruea ingegaan, en hebben nog wat winkels bekeken en een lekker kopje koffie gedronken.
We hebben weer zelf gekookt, en vanavond is eigenlijk de eerste avond dat je lekker buiten kunt zitten. Morgen gaan we naar White Island, we gaan daar naar een vulkaan kijken, en hebben er een wandeltocht met een gids van 1,5 uur.

• 27 Januari 2011 - 18:25

Ans:

Wat hebben jullie al veel moois gezien
    en wat een heerlijke temperaturen
    bij jullie.
    Foto's kijk ik op het werk bij Christine,
    zo blijven we goed op de hoogte van jullie vakantie.
    Groetjes, goede reis verder en geniet
    ervan.

• 27 Januari 2011 - 22:24

Jan En Jacqueline:

Gelukkig dat het weer nu beter is geworden. Die regen daar hebben we in Nederland ook genoeg van, toch!! Wel prachtig al jullie mooie verhalen. Zijn benieuwd straks naar de foto's. Geniet er nog van.
    Groetjes uit Elshout