Maandag 17 januari - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Maandag 17 januari - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Maandag 17 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

17 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Hallo allemaal,

We vertrekken uit Westport en rijden een heel eind langs de Buller Rivier op highway 6, Het is een snelweg zoals ze hier heten maar zit vol met haarspeldbochten. Omdat het gisteren geregend heeft zijn er op verschillende plaatsen langs de weg door het vele water, zand en steen verschuivingen geweest, en de bomen die over de weg hangen en gevaarlijk zijn ruimen ze nu op. Het is niet druk op de weg en er is overal nog genoeg plaats om te slapen. Het gebied waar we doorheen rijden is nog steeds tropisch regenwoud.
We(ik, Nico blijft aan de kant wachten) gaan over de Swinging bridge, de langste van New Zealand. Het is een eind naar de overkant, het water staat laag en het weer is weer voortreffelijk.
In Murchison bezoeken we een Museum dat we 5 jaar geleden ook bezocht hebben met Corrie en Wim. Er staan wat oude dingen zoals naaimachines, telefoons en een oude telefoon centrale, ook staat er informatie over de aardbeving van 1929, en weliswaar hebben ze die in het Nederlands.
We hebben een goede chauffeur (Nico), we hebben nog niet aan de verkeerde kant van de weg gezeten!!!
We verlaten de hoge bergen met rotsen, en komen in een glooiender landschap. Er zijn hier weer meer boerderijen, met schapen, koeien en herten.
We zijn nu in het Abel Tasman park en hier in de buurt van Motueka, wordt heel veel fruit verbouwd, zoals kiwi’s, appels, peren, pruimen, perziken kersen en nectarines. En overal stalletjes waar je fruit kan kopen.
We hebben bij het infocenter, een boottocht geboekt inclusief wandeling in het Abel Tasman park. Alleen geven ze morgen de hele dag regen. Dus afwachten maar!!
We rijden naar onze slaapplaats voor 2 nachten, Kaiteri Lodge, in Kaiteriteri wat wordt gerund door een Nederlands echtpaar
We hebben hier nog wat gewandeld en Nico is nog even naar het Cafe
En straks weer naar bed.

• 17 Januari 2011 - 21:15

Tonnie Pullens:

Even een berichtje uit Borruk. Ben net terug van de gym en hoorde van Ria dat we jullie via dit programma kunnen volgen. En dat is errug leuk.!!
    Heel veel groetjes van ons allemaal en geniet lekker van jullie vakantie.
    Tonnie

• 18 Januari 2011 - 12:07

Annie De Rooy:

Hallo Jolanda en Nico,

Heb van thea gehoord dat jullie te volgen zijn via dit programma. Heel leuk
    Wij hebben deze reis 7 jaar geleden gemaakt en vonden het zeer mooi. Wat blijven jullie nog lekker lang weg, nog veel genieten en tot ziens. Vanavond ga ik weer fitnissen

Groetjes annie de rooy

• 18 Januari 2011 - 15:19

Tante Netje:

je ziet veel moois, maar nog geen familie gezien als ik het goed begrijp.
    Wanneer kom je daar in de buurt ?
    Ik ben weer in Bosrijk geweest was reuze gezellig. Gisteren waren we weer terug, want het voordeel is dat je binnen 10 minuten thuis bent en niet hoeft te vliegen. Nog vel plezier samen