Vrijdag 14 januari - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Vrijdag 14 januari - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Vrijdag 14 januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

16 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Haast

Hallo allemaal,

Vandaag vertrokken uit Queenstown richting Haast. We zijn eerst naar het goudzoekers stadje Arrowtown gereden, het was een stadje met gezellige oude gebouwtjes uit begin 1900.
We zijn door gereden naar Wanaka, waar we Puzzling World bezocht hebben, je had daar allerlei puzzels, en ook een afdeling met dingen die niet klopte, een soort gezichtsbedrog, en je had er een groot doolhof waar je bijna niet uit kon komen. We zijn nog iets verder gereden en daar zat een automuseum. Men had daar wel 600 oude auto’s staan vanaf 1900, en daaromheen speelgoed en andere verzamelingen, zoals naaimachines, klokken, weegschalen, echte vliegtuigen, kettingzagen, buitenboordmotors, speelgoed autootjes, poppen, poppenhuizen, grasmaaiers, motors, brommers, scooters en noem maar op. En het stond zo dicht op elkaar, dat was gewoon niet normaal. We hoorde wel dat ze een hele nieuw gebouw gingen bouwen, wat echt wel nodig was.
Toen we buiten kwamen was het echt heel mooi weer geworden, we zijn weer verder gereden we kwamen nog langs twee hele mooie meren Lake Hawea en Lake Wanaka, met mooi blauw water en mooie uitzichten.
De Haast Pass hebben we gereden, het is echt mooi je rijdt door een subtropisch regenwoud, we hebben nog wat watervallen bekeken.
In Haast hebben we een Motel, de Heritage Park Lodge, we hebben nog wat gewandeld in de omgeving en dan naar bed.