Maandag 10 Januari - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Maandag 10 Januari - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Maandag 10 Januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

11 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo allemaal,

Leuk dat we zulke leuke recties krijgen van iedereen. Hier weer een verslagje van onze dag.Maandag 10 januari
We zijn vandaag vertrokken vanuit Invercargill richting Te Anau. We komen door het stadje Riverton, wat het oudste stadje van het zuidereiland is. We bezoeken er het Te Hikoi museum, dat vertelt hoe de Maori’s en de mensen uit Europa gingen samenleven.
We rijden verder en rijden naar Cosy Nook een piepklein vissersdorpje aan Mullet bay, het uitzicht is er mooi. We komen ook nog langs Monkey island, je kunt er bij eb naartoe lopen en er is een uitkijkpost boven op het eiland.
Bij Clifden gaan we naar een hele oude brug kijken die gebouwd is in 1898-1899 in 10 maanden, voor gebruik met paard en wagen.
Nu mag je er ook niet meer over lopen, hij kan doorzakken. We hebben hier ook lekker gepicknickt en een eitje gekookt.
We zijn ook nog naar Lake Monowai gereden, gedeeltelijk over gravel, het was een campground en het meer was niet zo bijzonder mooi. Het was omringd door naaldbomen en erg donker.
Op onze weg kwamen we ook nog langs Lake Manapouri, dat had ook een mooi uitzicht. We zijn verder gereden naar te Anau en hebben eerst ons Motel gezocht. We hebben boodschappen gedaan en zelf weer gekookt.
Morgen gaan we naar de Doubtfull sounds, het schijnt mooi weer te zijn morgen, dus we boffen.

Groetjes, Jolanda en Nico

• 11 Januari 2011 - 08:49

Jeanne:

jullie hebben mooi weer en hier is het weer koud.
    Woensdag gaan we met oma naar kruimeltje.
    Ze heeft er zin in.