Zondag 9 Januari - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Zondag 9 Januari - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Zondag 9 Januari

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

09 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Zondag 9 januari
Ons B&B was een flower power huis, dat gerund werd door een vrouw van in de 40 en haar zoon van 17 jaar. Ze was zelf op vakantie en haar zoon en twee meisjes van een jaar of 20 regelde alles.
Vandaag zijn we vertrokken richting Invercargill, het was een mooie route van Dunedin richting Mosgiel, daarna kwamen we langs Lake Waipori en Lake Waihola. Er werd daar aan watersport gedaan met speedbootjes, en er waren ook verschillende campings. Toen via Milton en Balclutha waar we koffie hebben gedronken, naar Nugget Point. Er staat daar een vuurtoren op het uiterste puntje. We kwamen daar een man tegen, zijn vader en moeder waren Nederlanders en hij was nog nooit in Nederland geweest, maar gaat er nog wel een keer naartoe. Hij sprak goed Nederlands, en heeft tijdens de voetbalkampioenschappen met zijn zoon naar de wedstrijden van Nederland zitten kijken.
We proberen ook nog een bos te vinden waar bomen staan die meer dan 300 jaar oud zijn, maar die hebben we niet gevonden via de gravelweg die we gereden hebben.
We rijden door de Catlins, een streek die veel verschil laat zien in landschap en zeegezichten. Ook zien we heel veel schapen, en we zien ook veel roofvogels door de lucht zweven. We gaan ook de weg af naar Surat Bay waar we een zeerob op het stand zien, die zich aan het ingraven is in het zand. Het is ook erg heet op het strand. We komen ook nog langs het Florence Hill Lookout en zien hier een hele mooie kustlijn. Maar geen mensen op het strand, waarom dat weten we niet.
De omgeving van Invercargill bestaat voor een groot deel uit boerderijen met veel schapen en koeien, als we de stad inkomen zien we mooie oude gebouwen en heel veel winkels. Jammer dat het zondag is.
We zitten in Bavarian Motel van Host Accomodations, we hebben wat gegeten in de stad en er wat rond gewandeld. En nu naar bed.

Groetjes Nico en Jolanda

• 09 Januari 2011 - 10:49

Jeanne:

Hebben jullie nog geen familie bezocht.
    Wel leuk dat je er ok nederlanders tegen komt
    Ons ma zij dat je gebeld had vondt ze erg fijn.
    De groetjes van ons.

• 09 Januari 2011 - 19:17

Joukje:

Mooi land lijkt het mij toe en helemaal geweldig dat het daar zomer is.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Heel veel plezier en be carefull XXX

• 10 Januari 2011 - 08:29

Tante Netje:

Nou kan ik je een beetje volgen eb eebs kijken waar je allemaal uit hangt.
    Veel plezier en veel zon

tante netje

• 10 Januari 2011 - 17:43

Ria:

maandag 10-1. Nico en Jolanda.Hardstikke leuke verhalen. Gezellig om te lezen. Je zou er zo naar toe vliegen. succes verder en geniet ervan. groetjes ria

• 10 Januari 2011 - 18:01

De 2 Vd Vaortkaant:

Hallo Jolanda en Nico, Van ons Rie jullie website doorgestuurd gekregen; we kunnen jullie reis helemaal volgen. Wat heerlijk om zo alles op je gemak te kunnen bekijken. Geniet van al het moois om jullie heen.

Hartelijke groeten,
    A & F

• 10 Januari 2011 - 21:06

Paul En Yvon:

Goed om te lezen dat het daar allemaal goed gaat. Jullie hebben weer veel te zien. We hebben geprobeerd om jullie foto`s te bekijken op facebook, alleen kunnen ze daarop niet vinden.
    Verder gaat hier in de straat alles goed. Verbouwing loop op schema.
    Groetjes