Maandag, 7 oktober - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Maandag, 7 oktober - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Maandag, 7 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

08 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Santa Maria

Hallo allemaal,

Het begint te korten, nog 3 nachtjes en dan komen we weer richting Nederland.
Voordat we verder rijden doen we in Monterey de 17- mile-drive, een weg langs de Oceaan, met 21 uitzicht punten, die de moeite waard zijn. als we alles gezien hebben rijden we verder, na 5 minuutjes komen we in Carmel, daar willen we de missie post van San Carlos Borromeo de Rio bezoeken, die in 1770 is gesticht daar, en nu weer helemaal gerestaureerd is. Het was de moeite er doorheen te lopen.
We gaan verder, want hebben gisteren nog een tip gekregen om te gaan kijken naar Point Lobos, het moet er heel mooi zijn, veel verschillende vogels en zeehonden, otters en walvissen zitten. En er moeten ook 250 verschillende planten en bomen staan. Vooral de zeldzame Cypressen, lijken op een soort van bonsai bomen
We lopen er een eindje, en gaan dan weer terug, het is er mooi en rustig!
We rijden verder over Highway 1, en dit is een héle hèle mooie kustweg, met veel mooie utzichtpunten naar de Oceaan.
Rond 13.00 uur zien we de mist uit de zee komen, dat is ook een heel mooi gezicht. Rond een uur of 14.00 is het net of we boven de wolken rijden, mooi mooi mooi, maar jammer dat we niets meer van de mooie uitzichten zien. Het is een bochtige weg vol met verassingen!
Ongeveer te hoogte van San Simeon is een broedplaats voor zeeolifanten, er liggen er honderden op het strand, in de zee zijn nog diverse mannetjes aan het vechten, wie welke vrouwtjes mag hebben. het is een mooi gezicht.
We rijden door naar Santé Marina, en gelukkig is de mist verdwenen. We komen om 18.00 uur aan in ons hotel en gaan nog wat eten.
Het was een lange dag, we gaan op tijd luieren, nog wat Catannen en dan slapen!!

Tot morgen!!

• 08 Oktober 2013 - 12:33

Jeanne :

Hallo luitjes

Weer een mooie dag achter de rug erg mooi met die zee leeuwen.
    En de rest is ook weer mooi opgezocht op Google.
    Ja weer bijna naar huis wat zal ik de verslagen missen.
    Tot morgen weer.
    Groetjes Jeanne

• 08 Oktober 2013 - 22:18

Ans_vanbeers@hotmail.com:

Hoi nico en jolanda,
    Ja jullie zien echt veel zeg, echt geweldig. Geniet er nog van de laatste dagen.
    Groetjes wim en ans.

• 08 Oktober 2013 - 22:27

Walter En Tonny:

Deze reis zal nog lang in jullie hoofd zitten.
    Geniet van de laatste dagen en een goede reis terug naar Nederland.