vrijdag 12 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu vrijdag 12 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

vrijdag 12 september

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

13 September 2008 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,
Weer even een berichtje vanons uit het verre Canada.

Vrijdag 12 september
We zijn vertrokken om een uur of acht, vndaag gaan we overde tijdsgrensen moeten onze horloges een uur voorruit zetten.
We komenhalverwege langsde mountRobson, de hoogste berg van Canada 3954 meter hoog. Alswe daar aankomen is het vrij helder en we maken gelijk een paar foto's, als we later de koffie ophebben kn je niet zien dat er een berg staat, zo mistig is het er dan.
We rijden doornaar Jasper en komen daar om een uur of half 3 aan. We zoeken een bed & breakfasten vinden een hele mooie voor 2 nachten.
We gaan nog even wat bekijken voor het eten.
We rijden eerst naar Lake Patricia en Lake Pyramid, als we bij de laatste zijn begint het hard te regenen en hard te waaien en we besluiten om ergens anders heente gaan. We gaan naar Mt Edith Cavell. Als we er aankomen zien we de berg bijna niet, het is er erg mistig, omdat het daar net geregend en (natte) gesneeuwd heeft. Als we er een kwatiertje hebben rondglopen ziet Nico opeens de berg weer. Hij is prachtig en er zitten veel steile rotsen in. Je mag er helemaal naar toe lopen maar dat hebben we niet gedaan, te steil voor ons.
Daarna zijn we doorgereden naar de Athabasca falls.
Deze was ook erg mooi met veel steile wanden waar het water met kracht doornaar beneden gaat. Echt de moeite waard.
Op de heenweg hebben we een ree gezien, en op de terugweg enkele Elken, een mannetje en drie vrouwtjes.
Het mannetje heeft een reusachtig gewei. Hier stonden heel veel mensen langs de weg om hen te fotograferen.
Daarna hbben we lekker gegeten en zijn daarna naar ons bedje gegaan.

Zaterdag 13 september
Vandaag is Janneke jarig, van harte en een fijne dag.
We zitten nu in de wasserij om onze was te doen want dat moet tenslotte ook gebeuren.
Een volgende keer horen jullie wat we nog meer hebben gedaan.

Foto's plaatsen is moeilijk omdat we onze fotokaart hier niet in de computers mogen stoppen.

Tot mails, Nico en Jolanda

• 13 September 2008 - 17:03

Suzanne Sprangers:

Hoi Nico en Jolanda,

Jullie maken leuke dingen mee, zo naar zo'n dorpje en dan een rondleiding met iemand van de stam. Zo kom je nog eens wat te weten hoe het daar aan toe gaat. Bedankt voor de felicitatie's voor Janneke dat jullie daar aan denken. Vanavond gaan we buiten zitten als de mensen van de 80 langskomen. Ad heeft zijn tribune al neergezet. Wel vreemd dat Nico nu niet meeloopt. Het aantal deelnemers was ook minder dan vorig jaar (zou dat er iets mee te maken hebben ?) De foto's kunnen we wel bekijken als jullie terug zijn. Veel groetjes van iedereen hier.

Suzanne Sprangers

• 13 September 2008 - 18:31

Jeanne:

zoals suzanne al zegt de foto's zien we thuis wel
    maar die verhalen dat is erg mooi om die dan zo te horen
    veel plezier en maak maar veel foto's
    hier is het weer ook niet goed nu 20.30 uur
    is het 14 grade erg koud