zaterdag 13 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu zaterdag 13 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

zaterdag 13 september

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

15 September 2008 | Canada, Ottawa

Vandaag met de tramway, dat is een gondel omhoog geweest naar een hoogte van 2285 meter, op de Whistlers mountain. Boven had je een fantastisch uitzicht en je kon er rondwandelen. Je kon terug lopen of terug met de Gondel, wij hebben het laatste gekozen. Daarna zijn we doorgereden naar de Sunwapta Falls
tot nu toe de minste die we gezien hebben, maar toch de moeite waard.

We zijn teruggereden naar jasper en hebben de Maligne Canyon bezocht. Dit was erg mooi steile wanden dicht bij elkaar en het water erdoorheen, er gingen hele stukken ondergronds door de rotsen, er lag een mooi pad omheen dat we gelopen hebben.
Daarna hebben we gegeten en nog naar Yvon gebeld, die bezig was met de 80 v.v. Langstraat. Toen we belde was ze net 2 minuten uitgevallen op 40 km. Jammer, misschien volgend jaar beter.Het was de hele dag lekker weer een graad of 19.

Zondag 14 september
Om half 9 vertrokken richting Banff. Bij Columbia icefields zijn we naar de gletsjer gelopen, dat was heftig zo'n ijle lucht. Hij was de afgelopen tientallen jaren flink geslonken wat ligt aan de verandering van het klimaat. We zijn nog verder doorgereden en hebben de berg Bill Peyto beklommen. Het was maar 30 meter en ook weer heftig. Er was een mooie uitkijkpost en je kon vanaf daar een mooi blauw meer zien liggen, dus wel de moeite waard.
We reden door een mooie en erg bergachtige streek, met hoge bergen met rotsen en sneeuw erop. Er waren veel uitkijkpunten en we hebben dikwijks gekeken en mooie foto's gemaakt.
Toen we in Banff aankwamen was het zo druk (zondagmiddag) dat we meteen zijn doorgereden naar Canmore. Daar hebben we voor 3 nachten Bed & Breakfast
We hebben het dorp verkend en zijn bij de Mac wezen eten.

Maandag 15 seotember.

Vandaag rijden we terug richting Lake Louise, we gaan eerst een waterval bekijken die verderop ligt de Takkakaw falls, het was een smalle en wel 300 meter hoog, een mooie maar moeilijk te fotograferen.
Daarna naar lake Louise, het water was helblauw en er kwam een gletsjer in uit. Je kon er kanoen en wandelen.
na Lake Louise zijn we naar Moraine Lake gegaan, dat was een stuk minder maar wel weer met een mooi uitzicht op hoge bergen.We hebben nog wat uitkijkpunten gekeken en zijn toen doorgereden naar de Jonston Canyon.
Het was een half uur lopen en hij was heel mooi, je kon nog een uur omhoog, maar dat hebben we niet gedaan. Nu zijn we in Banff in de bibliotheek en ik heb nog 1 minuut dus sluit ik hierbij af en misschien tot morgen

Tot mails Jolanda en Nico

• 16 September 2008 - 13:48

Jeanne:

nou jullie hebben al weer een paar leuke dagen achter de rug
    en wij genieten er ook van mee
    groetjes jeanne

• 16 September 2008 - 16:09

Marjo En Frans:

Hoi Nico en Jolanda,

Jullie vervelen je niet zo te lezen en zien veel van de natuur daar, dat lijkt ons echt genieten. De groetjes van ons allemaal.

• 16 September 2008 - 16:49

Hans En Ria De Vaan:

geweldig leuk om zo,n reis te maken. we hebben heel het verslag gelezen en willen straks thuis graag de foto's zien. geniet er nog van.
    doeiiiiiiiiiiiiii

• 17 September 2008 - 18:13

Johan En Ria:

heel gezellig om te lezen dat jullie een prachtige route aan het rijden zijn. ook wij zijn benieuwd naar de foto's. geniet van deze geweldige vakantie.