dinsdag 9 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu dinsdag 9 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

dinsdag 9 september

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

09 September 2008 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Zondag zijn we nog terug geweest naar de beren in Hyder. We hebben er nog 1 gezien en het regnde toen. Daarna zijn we uit eten geweest met een Nederlands stel uit den Bosch, het was heel gezellig.

Maandag 8 september,

We hebben Stuwart verlaten en zijn op weg gegaan naar Smithers, het was 372 km en gelukkig was het weer droog, de zon scheen lekker. We verlaten ook het ruigere landschap met besneeuwde toppen.
Na ongeveer 250 km zijn we afgeslagen naar Hazeltown, een historisch dorpje. Er stonden 7 huisjes van de indianen inclusief totempalen het heet daar Ksan. We hebben een rondleiding gehad van een jongen die nog bij een stam hoorde, in totaal waren er 4 stammen. We waren gelukkig maar met 4 personen zodat we als we iets niet begrepen uitleg konden vragen, hijzelf en zijn stamgenoten leefde nog volgens de oude tradities. Dit gaat hier nog zover dat hij 27 september gaat trouwen en de chiefs voor hem de bruid, van een andere stam voor hem hebben uitgezocht. Het doel van het huwelijk is, kinderen krijgen en de stam vergroten ( onze pastoors zullen hier jaloers op zijn.)
Het was erg interressant en we hebben veel gezien in de huisjes die gesloten waren.(de gids had een sleutel zodat we erin konden)
We zijn doorgereden naar Smithers en zijn naar de Twinwatervallen geweest, ze waren niet zo groot maal wel mooi.
In de stad waren alle motels en Hotels bezet of ontzettend vies, zodat we ze niet wilde. We hebben een bed en breakfast gevonden midden in de wildernis, bij een aardige mevrouw van 78 jaar, en alles was netjes.

Dinsdag 9 september

Na een goede nachtrust en een geweldig ontbijt met vers fruit en pannekoeken, hebben we afscheid genomen van deze prachtige vrouw, die tranen in haar ogen had toen we weggingen. (waarschijnlijk van blijdschap)
We zijn vertrokken richting Prince George, een rit van 360 km we kwamen onderweg niet veel bijzonders tegen, wel mooie natuur. We zijn gestopt bij een dorp dat heette van der Hoof, er was een museum maar dat was dicht op 1 huisje na dat ze nog schoon moesten maken, de stad was vernoemd naar die man die daar als eerste kwam, en het land zijn naam gaf.
Hij heeft er maar 5 jaar gewoond, want hij wilde teveel ineens, en had enorme schulden. Hij was een Nederlander die vanuit Amerika naar daar kwam.En na 5 jaar weer is teruggegaan. Twee jaar later is hij gestorven. We hebben deze info gehad van degene die daar nog werkte. Ook kregen we de tip om Barkersville te bezoeken. Het ligt 80 km uit onze route,dus op en neer 160 km.
Daarom zijn we vandaag verder door gereden. We hebben er nu 490 opzitten, en hebben in Quesnel een Motel genomen.
We hopen dat het morgen de moeite waard is om te bezoeken.
Want nadien gaan we via 100 miles house( dit is een plaatsje) naar Clearwater, al bij al toch zo'n 400 km. Waar we twee nachten zullen blijven en dan Wells Grai park gaan bezoeken.
Zo jullie zijn weer op de hoogte, en hier is alles verder prima het weer is zonnig 18 graden dus wat willen we nog meer.

Tot mails Nico en Jolanda

• 10 September 2008 - 06:01

Tante Netje:

leuk jullie mails en als ik het goed gelezen heb waren julliein een soort hotelnetje, die oudjes doen het nog best zoals jullie merken. Geniet er nog maar van

• 10 September 2008 - 18:10

Johan En Ria:

hello people, we vinden het hardstikke leuk al die berenverhalen. it's wonderful. ja nico we gaan ook een beetje op de engelse tour.veel plezier en kijken al weeruit naar het volgende verhaal.jolanda speciaal de groeten van Willemien. doei

• 10 September 2008 - 20:15

Jeanne:

jullie zien erg veel van caneda ik hoop dat ik er met hans ook een keer naar toe kan
    het lijkt me erg mooi en de moeite waart
    tot schrijvens

• 11 September 2008 - 10:41

Leonie:

Lijkt mij een hele mooie reis die jullie maken, ben jaloers op de beren en de natuur die jullie aan het bewonderen zijn.
    Hoe is het om de familie weer terug te zien?
    Kan me er wel iets bij voorstellen.
    Gert is nu in Nederland. Hij was op tijd aangekomen gelukkig.
    Geniet van alles wat jullie zien en mee maken.

Groetjes Leonie

• 11 September 2008 - 20:45

Walter En Tonny:

Het lijkt wel dat jullie in een grote dierentuin op vakantie zijn.En al die stadjes
    met relaxte mensen .
    Wij zijn blij dat we nu ook jullie dagboek gevonden hebben .
    Groetjes uit Someren en geniet van jullie vak.