7 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu 7 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

7 september

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

07 September 2008 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

5 september zijn we vertrokken met de boot naar Prince Rupert.
Het regende en het zo mistig dat we de eerste 5 uur niets gezien hebben. Wel heeft Nico in het begin 5 dolfijnen gezien die naast de boot zwommen.
Onderweg hebben we 5 keer walvissen gezien. En vier keer sprongen ze ook boven het water uit. Wel moeilijk om op het juiste moment hier foto's van te maken. Het laatste gedeelte van de boottocht was het weer beter en kon je wel genieten van de eilanden waar je langs kwam. We kwamen om half elf aan en zijn meteen naar ons motel gegaan wat we al geboekt hadden. We gingen om 12.00 uur slapen.

zaterdag 6 september
Om 8 uur opgestaan want we moeten vandaag 470 km rijden om in Stewart te komen waar we twee nachten blijven. Het waren mooie wegen om te rijden en we hebben onderweg nog een beer gezien langs de weg. We hebben mooie meren gezien, en mooie uitzichtspunten, we waren hier om 16.00 uur in Stewart en zijn toen naar de berenwatch gegaan richting Alaska in Hyder. Op een speciale plaats waar je kan kijken hebben we
3 beren gezien, de grootste ging op zalm vissen en peuzelde hem gelijk op.
's avonds gegeten in een cafe waar we voor het eerst van onze reis Nederlanders ontmoette. Het lijkt hier wel of de tijd 100 jaar heeft stilgestaan. Het eten was goed, om 10 uur sloot het cafe, en is morgenvroeg om 4.30 weer open.

Zondag 7 september
Vandaag hebben we door het stadje gewandeld, het is er erg oud, we hebben foto's gezien tussen 1910 en 1930 en er staan inderdaad nog huizen uit die tijd die niet veranderd zijn.
Daarna zijn we opweg gegaan over een gravelweg, die in het begin door Alaska liep en daarna weer op Canadees grondgebied, er waren onderweg diverse bezienswaardigheden, de belangrijkste waren wel de beren en aan het einde de gletsjer, enorm veel sneeuw en we waren heel hoog.
We hebben op de terugweg hebben we een grote marmot gezien,dan moet je toch gouw denken aan een lengte van 50 cm. We zijn ook nog bij de beren geweest, maar die waren er nu niet, dus daar gaan we straks nog even naar terug. Het is vandaag droog weer en ongeveer een graad of 18.
We hebben het prima naar onze zin, en we vinden het leuk om jullie reakties te lezen.

Nogmaals we kunnen ze niet beantwoorden omdat we niet alle mail adressen hebben

P.S. Corrie en Wim, het is elke dag droog weer dus we hoeven niet in de auto ons pitje te gebruiken, maar als het moet, zullen we het zeker doen !!! hahaha

Groetjes, Jolanda en Nico

• 09 September 2008 - 07:41

Sjaak En Suzanne:

Hallo buurtjes,

Leuk dat jullie toch nog walvissen gezien hebben. Uit jullie verhalen lijkt het net of jullie in een andere wereld leven. A.s. weekend is het de 80, wel raar zonder Nico. Veel plezier nog en we lezen het allemaal wel wat jullie meemaken.

Groetjes, Sjaak en Suzanne en de rest

• 09 September 2008 - 08:11

Annie.Ria En José:

Hebben gisterenavond weer lekker de beentjes in de lucht gegooid bij Kunst & Kracht.Hoorde van Ria de Rooij dat jullie in de Rockies zaten.En pas op voor de beertjes,die zijn dol op Jolandas.Maar Nico is je beschermengel.Hopen dat jullie nog een heel aangenaam verblijf mogen hebben en volgen jullie belevenissen.Houdoe en groeten van Ria,Annie en José

• 09 September 2008 - 14:16

Wendy:

Hoi pap en man,
    Hier even een berichtje uit de ketsheuvel(al zit ik nu wel op school)
    Het gaat hier allemaal goed! Carola en ik zijn afgelopen vrijdag naar Jochem Mijer geweest dat was echt heel leuk!
    leuk om te lezen dat jullie het daar zo goed hebben en dat jullie beren hebben gezien, echt appart. Ben benieuwd naar de foto's..
    Vanavond ga ik met Carola mee naar de scouting want daar moet ik zaterdag met iets meehelpen.
    We zullen de tijden van de 80 wel doormailen zondag of maandag.
    Veel plezier nog daar!
    Groetjes, Wendy

• 09 September 2008 - 16:25

Jos En Else:

Wat leuk om over al die, voor ons bekende plaatsen die jullie bezoeken, te lezen! We krijgen gelijk weer zin om te gaan! Gelukkig dat jullie in ieder geval een deel van de bootreis wel goed zicht hadden en wat hebben jullie al veel beren gezien! Veel plezier en geniet er van. Groetjes Jos en Else

• 09 September 2008 - 16:44

Jos En Else:

• 09 September 2008 - 17:06

Jan En Jacqueline:

Het is weer eens wat anders dan fietsen in het Hollandse. Het zal een behoorlijke belevenis zijn denk ik zo. Geniet er nog lekker van. Groetjes uit d'n Elshout

• 09 September 2008 - 17:17

Rianne En Hans :

He familie, nu weten wij weer waarom we nog eens terug willen naar canada. Hopelijk komt voor ons die tijd ook nog een keer.Hier is alles oke en het weer is redelijk tot goed.
    Groetjes de Ballekommetjes