Dinsdag 21oktober - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Dinsdag 21oktober - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

22 Oktober 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we de hele dag in Rio. We gaan met z'n allen naar het oudste centrum van Rio de Janeiro, we gaan met de metro en zijn snel in het oude gedeelte en zien hier veel oude gebouwen.
We gaan ook nog naar een klooster, we gaan met een oude lift naar boven, en blijven halverwege steken. De man die de lift bedient drukt op de alarm knop, en op alle andere knoppen en opeens gaat de lift weer verder omhoog. Pffff, dat is niet leuk als je niet kunt communiceren. Er is een mis bezig dus we moeten even stil zijn, Nico en Sjaak gaan in de mis zitten en de mensen mogen na afloop allemaal een gezegend broodje gaan halen. Er zijn mensen bij die wel 5 broodjes meenemen in hun tas.
Om 1 uur gaat de kapel open en het museum, het klooster zelf kunnen we niet in dat zijn ze aan het restaureren. We hebben nog nooit z'n mooie kapel gezien, bijna helemaal van bladgoud.
Echt de moeite waard!!
We willen gaan lunchenin een groot en duur restaurant maar er is geen plaats meer voor 18 personen extra, dus gaan we voor de helft naar de Mac en de andere helft gaat naar een Braziliaanse bakker/snacktent. We eten allemaal lekker en lopen daarna nog een stukje door het oude centrum. Jan laat ons zien dat er een nieuwe boulevard wordt gemaakt en dat de weg die er eerst lag nu onder de grond gaat. Dit alles zal nog jaren duren voordat het klaar is. We zien nog een aantal kerken en gaan dan weer terug naar de metro en zijn om een uur of 4 weer in ons Hotel. Het is gelukkig de hele dag droog gebleven en we gaan nog wandelen met z'n vieren over het strand. We drinken er koffie en gaan daarna naar onze vertrouwde eetgelegenheid, waar je echt goed kunt eten.
Rond half 10 lopen we weer terug naar ons hotel en gaan na dit verslag lekker slapen.
Morgen rijden we met de bus naar Paraty, waarde een uur of 5 over zullen doen, en we gaan Gert en André (onze Braziliaanse vrienden) daar ontmoeten in het stadje.

Welterusten.

Wordt vervolgt............

• 22 Oktober 2014 - 06:33

Carola:

Mooi verhaal weer! Veel plezier daar!

• 22 Oktober 2014 - 07:03

Sjaak En Suzanne:

Hoi Nico en Jolanda, Piet en Willemien,

Er wordt van Sjaak gezegd dat hij in Bristol zit en geld nodig heeft en nu vertelt Jolanda dat hij met Nico in de mis in Brazilië zit. Hoe geloofwaardig komt Sjaak nu nog over.
    Leuk dat jullie zo veel dingen bezoeken, er zullen wel veel foto's gemaakt zijn.
    Geniet nu van een paar dagen in Brazilië en tot zaterdag.

Groetjes, Sjaak en Suzanne

• 22 Oktober 2014 - 07:48

Leonie:

Hoi allemaal, een hele mooie dag toegewenst in pataty en als je marlise ziet, doe haar dan de groetjes van ons.

Ik hoor wel dat jullie achter het postkantoortje logeren. Dat is midden in het ooude centrum.
    Nog een paar fijne dagen toegewenst en lekker zwemmen in de oceaan hoor.
    Groetjes leonie

• 22 Oktober 2014 - 09:04

Jeanne:

Hallo Luitjes

Het was weer erg mooi en dan een kerk van bladgoud wat mooi.
    En het klooster.
    De foto's heb ik gezien waren heel mooi.
    Maar geniet van een dagje met de vrienden Die daar wonen
    Veel plezier

Groetjes je Zus

• 22 Oktober 2014 - 16:02

Gonny:

Wat een mooie en best wel vermoeiende reis denk ik zo.
    Wat zie je allemaal mooie dingen.
    Groetjes