Donderdag 16 oktober - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Donderdag 16 oktober - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

17 Oktober 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hallo allemaal,

Alweer een nieuw avontuur vandaag. Vandaag zijn we naar de Argentijnse kant van de watervallen gegaan. We gingen om 8.30 uur weg, want het kon wel eens druk zijn voor de grens. Het viel allemaal mee en we hadden nog tijd om even naar het 3 landen punt te gaan, Brazilie, Argentinie en Paraguay liggen hier bij elkaar, we hebben er een mooie foto van laten maken dat we met z'n 4en voor het punt stonden. We zijn toen doorgereden naar de Argentijnse kant van de watervallen, en deze waren nog indrukwekkender als de Braziliaanse. Ze waren hoe ik ze me had voorgesteld, veel meer aan een stuk, super gaaf om te zien en langs alle uitzichtpunten te lopen.
Om 3 uur gingen we met een aantal van onze groep raften onder de waterval door, in een bootje met ons zwemvest aan. We hadden van Jan onze gids de tip gehad om je zwemkleren aan te doen, want anders wordt je helemaal nat. We kregen allemaal rubberen tassen om onze spullen in te doen, dat was echt wel nodig. Je kon ook geen foto's maken, zo onder de waterval!
Toch waren er een aantal mensen die gewoon in hun kleren in het bootje gingen zitten, die waren echt tot op de huis nat. Toen we uit de boot kwamen en eerst twee honderd treden naar boven waren geklommen stond er een grote truck te wachten die ons nog een stuk door het tropisch regenwoud reed, weer naar de plaats waar de bus op ons stond te wachten. Moe en voldaan keerden we weer huiswaarts. Waar we nog gegeten hebben en wat nagekletst met een aantal.
We kregen ook nog het programma te horen van morgen, dan gaan we weer reizen, we hebben weer twee vluchten en moeten nog een eind met de bus om in Ouro Preto te komen. We vertrekken om 10:45 uur vanaf het hotel en denken dat we rond 24:00 uur daar aan zullen komen. Dat is nog niet het ergste, ze hebben alle vluchten van morgen ongeboekt en we gaan via 4 verschillende routes, de eerste gaat vanacht om 4 uur al weg, en de laatste om 14.00 uur morgenmiddag. Dat is niet gezellig voor een aantal, wij zitten gelukkig met z'n4en bij elkaar.

Misschien is er morgen geen verslag, maar dan toch zeker zaterdag .

Wordt vervolgt............

• 17 Oktober 2014 - 06:31

Carola:

Fijn dat jullie zo genieten en succes met de reis!

• 17 Oktober 2014 - 09:30

Jeanne:

Hallo Luitjes
    Al weer een ervaring rijker raften.
    En achter een water val dat lijkt mij ook erg mooi.
    Maar geniet van jullie reis.
    Tot het volgende verslag

Groetjes je Zus

• 17 Oktober 2014 - 09:41

Wilma:

wow, wat gaaf van die watervallen, heerlijk dat jullie zo genieten.

• 17 Oktober 2014 - 12:59

Wendy :

Hoi pap en mam!

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Volgens mij hebben jullie het erg naar jullie zin!

Sterkte met de vlucht, hopelijk valt het allemaal mee.

Groetjes,

Wendy