Woensdag 15 oktober - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Woensdag 15 oktober - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

16 Oktober 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Hier zijn weer onze belevenissen van vandaag. We zitten in een erg duur hotel, dat kon je al zien bij het ontbijt. Alles erop en eraan erg uitgebreid. De kamer kost 150 euro per nacht en de gemiddelde werknemer verdient hier 400 euro in deze streek per maand. Dus je ziet hier weinig Braziliaanse gasten.
Om 9:00 uur reden we met de bus en onze Braziliaanse en Nederlandse gids naar de watervallen van Iguacu. Van onze groep waren 8 personen die met de helikopter over de watervallen gingen vliegen. Dit gingen we eerst doen. Ze bleven 12 minuten weg en hebben een mooi overzicht van de watervallen gezien, aan de Braziliaanse kant en de Argentijnse kant. Toen ze weer tuig waren zijn we met z'n allen in de bus het park ingereden.
Bij de eerste stop werden we afgezet en zo konden we 1200 meter afleggen langs de watervallen. Het was een indrukwekkend gezicht en de waterval was niet een geheel.
Je kwam helemaal tot het stuk waar hij ontspringt en zo heb je wel een totaal beeld van hoe wijds en groot het is. Bijna bij de plaats waar hij ontspringt kan je via een pier een heel eind komen om hem over de hele breedte te zien. Je werd onderweg wel kletsnat maar je was in notie weer droog.
We gingen nog even lunchen, en daarna door naar een vogelpark dat ook bij de ingang van de watervallen lag.
Je kon vogels fotograferen die in kooien zaten, maar je kon ook door kooien heen lopen en zo de toekans, papegaaien en de andere vogels die er zaten zo fotograferen. Om 16:00 uur moesten we bij de uitgang verzamelen, maar we hadden nog wel een uur ons hier kunnen vermaken. Er was een klein vlindertuintje maar daar zaten niet echt mooie of veel vlinders in. Ik heb meer vlinders op het pad langs de watervallen gefotografeerd als hier in het vlindertuintje. Hier kunnen ze nog wat leren van een Nederlandse vlindertuin.
We zijn met het openbaar vervoer naar ons hotel teruggegaan. En om 19:30 uur gingen we weer uit eten. Ditmaal naar een BBC restaurant, waar de obers met spiesen langs de tafels kwamen met van aller ander vlees en steeds een stuk afsneden als je dat wilde. Wij vonden het allemaal erg lekker en zijn voldaan weer naar ons hotel teruggegaan en lekker gaan slapen.

Morgen gaan we voor een dag naar Argentinië lijkt ons erg leuk. We gaan met z'n allen in zo'n snelle boot onder de waterval door!! We zijn benieuwd hoe dat zal zijn

Tot morgen weer.

Wordt vervolgd..........

• 16 Oktober 2014 - 08:01

Walter En Tonny:

We zijn benieuwt naar de vele natuurfoto,s. Groetjes

• 16 Oktober 2014 - 08:07

Leonie:

Zoals ik het lees is het een hele mooie belevenis. Ben benieuwd naar de foto,s.
    Wanneer gaan jullie naar paraty zodat ik gert kan waarschuwen?
    Hij zal jullie verhalen ook wel leuk vinden.
    Veel plezier nog en geniet ervan.
    Groetjes leonie

• 16 Oktober 2014 - 13:37

Jeanne:

Hallo Luitjes

Wat zijn die watervallen mooi ja daar wordt je wel nat van.
    Het hotel is ook erg mooi daarom is het ook zo duur.
    Maar we missen jullie wel.
    Geniet er maar van want het is zo weer voorbij.

Groetjes Je zus