Woensdag 8 oktober - Reisverslag uit Cuiari, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Woensdag 8 oktober - Reisverslag uit Cuiari, Brazilië van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Woensdag 8 oktober

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

12 Oktober 2014 | Brazilië, Cuiari

Hallo allemaal,
Voordat we naar de Amazone gaan we eerst nog even het operagebouw van Manaus bekijken, dat is in de buurt van ons hotel, het is van binnen helemaal van marmer. Manaus is een stuk schoner dan Salvador.
De bus komt ons ophalen en we gaan eerst naar een haventje, met een bootje kijken naar de samenkomst van de Rio Nigra en de Amazone rivier. We zien goed het verschil, de Rio Nigra is zwart en de Amazone is licht van kleur. Een mooi gezicht. We varen ook nog langs een dopje op het water, inclusief school en kerk.
We gaan 11/2 uur verder met de bus, en komen bij de Amazone voor een boottochten met een motoriseerde kano van 2 uur. Het is nu laag water, in de natte tijd staat hier het water 3 meter hoger. We zitten op een ijzeren balk en hebben allemaal een zere kont.
Onze logde ziet er primitief uit en is dat ook. We hebben geen elektriciteit en krijgen een kaarsje mee naar onze kamer. We zitten met z'n allen in een rond gebouw en alles iz zeer gehorig. Er zitten gen ramen in alleen maar gaas voor de ramen.
We maken met onze gids eerst een oerwoud tocht en zien dan 5 toekennen in een boom. Met een bootje worden we teruggebracht naar de lodge.
De kok heeft een voortreffelijke maaltijd gemaakt en wij laten ons het goed smaken. Nico krijgt gebakken eieren met brood.
We hebben nog wat geborreld en zijn om half 11 naar bed gegaan.

Donderdag 9 oktober

Om half acht ontbijt en gaan om half 9weer de jungle in volgens Jan onze gids zou hij 2 uur duren maar het werden er 3 1/2. Ik was echt uitgeput, het water stroomde in stralen van mijn lijf af en bij de anderen was het al net zo. We mochten wel halverwegen even zwemmen bij een waterval, als je er onder ging staan kreeg je een lekkere massage. Nico loopt de tocht ook mee en het gaat goed. Het is hier net een sauna, we zweten de hele dag.Toen we weer terug waren in de lodge kregen we een lekkere lunch en hadden een vrije middag. We hebben lekker in de amazone gezwommen.
Een groep van 6 is met een speciale gids naar en overnachtingsplaats in het oerwoud, ze moeten dingen maken om te overleven zoals een bord, lepel en een kommetje. De gids heeft eten gekookt en een vuurtje aangestoken, ze hebben geslapen in hangmatten, maar waren blij toen ze de volgende dag weer terug waren.
Bij ons wordt ook een kampvuurtje gestookt en het wordt heter en heter. Om 20.00 krijgen we te horen dat het bier en de Cola op is, dat is wel even een domper, maar morgen om 10.00 uur komt er weer een nieuwe lading. We gaan een beetje op tijd naar bed.

Vrijdag 10 oktober
Onze 3e dag in de Amazone.We hebben niet veel wilde dieren gezien. We maken na het ontbijt weer een tocht aan de andere kant van de rivier en zwemmen weer bij een waterval.Op de terugweg komen we langs de plek waar de anderen gisteren hebben gekampeerd, het bord lepel en kopje stonden er nog en het kampvuur was nog aan.
Toen we terug kwamen had de lokale gids nog een knutsel middag georganiseerd, met het maken van dingetjes van de palmbladeren, tegen de avond gingen we nog op Piranja,s vissen, maar niemand heeft iets gevangen we gingen toen terugvaar de lodge en de lokale gids ging terug in het donker met vier van ons om te kijken of hij een kaaiman kon vangen, en ja hoor na een half uurtje kwamen ze terug en hadden een kleine kaaiman bij die twee jaar oud is. We mochten allemaal voelen en deze was lekker zacht, we hebben er foto's van genomen en hij heeft hem weer teruggebracht. We hebben weer lekker gegeten en krijgen ook een lekker toetje na. We drinken nog wat om het kampvuur met z'n allen en gaan betijds naar bed want morgen moeten we vroeg op.
Hans nog proficiat met je verjaardag!

Zaterdag 11 oktober
We moeten er vandaag vroeg uit, de boot vertrekt om zeven uur. We zien onderweg een witte kakatoe en mooie blauwe vlinders, na 1 1/2 uur zijn we weer op de plek waar we door de bus opgepikt worden. We rijden door naar het vliegveld en om 12.00 uur moeten we onze vlucht hebben, we hebben ook nog ergens een tussenlanding en landen uiteindelijk Cuiaba en gaan met een bus nog 3 uur met een bus over een onverharde weg naar ons hotel Mato Grosso Hotel, dat was een helse weg, heel veel bruggen waar een paar planken over lagen , waar wij overheen moesten.
Om een uur of 20.00 kwamen we aan en hebben toen nog lekker gegeten. En waren zo moe dat we gelijk zijn gaan slapen.

• 12 Oktober 2014 - 17:30

Carolaa:

Haha! Leuk verhaaltje weer. Ons pa e ma in de jungle!

• 12 Oktober 2014 - 17:49

Walter En Tonny:

Wat een belevenis ,leuk om te lezen.
    Ben je toch blij dat je niet zelf hoeft te rijden op deze slechte wegen?
    Goed eten zo te horen en Nico heeft de kok al omgepraat.
    Nog veel plezier .

• 12 Oktober 2014 - 18:10

Wilma:

Tarzan en Jane in de jungle.
    Wat zijn het weer mooie verhalen
    Geniet er van

• 12 Oktober 2014 - 18:11

Jeanne:

Hallo luitjes
    Met dat water donker en licht wat raar hé
    en het hotel ziet er erg mooi uit.
    Jullie hebben weer veel meegemaakt.
    Heb Ed nog gesproken en even bij gekletst over jullie reis.
    Vond hij erg leuk.

Groetjes Je zus

• 12 Oktober 2014 - 18:34

Leonie:

Lijkt me heel mooi daar en jullie vermaken jezelf wel goed zo te horen.
    Zijn het dezelfde grote blauuwe vlinders als bij gert?
    Geniet van de reis en doe piet en willemien ook de groetjes van ons.
    Theo en leonie

• 12 Oktober 2014 - 20:06

Onsrie:

Blij om te lezen dat het Amazone avontuur goed is verlopen. Ga heerlijk genieten van weer een nieuw avontuur. Nog veel vakantieplezier en tot het volgende verslag.g.v.d.2 u.d.z.

• 13 Oktober 2014 - 08:47

Wendy:

Leuk om jullie avonturen te lezen, ik ben erg benieuwd naar de foto's. Volgens mij komen jullie alleen niet heel uitgerust terug, wat een druk programma. ;-) Veel plezier daar!