Hallo allemaal - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Ottawa, Canada van nico en jolanda - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg nico en jolanda

11 September 2008 | Canada, Ottawa

Woensdag 10 september.
Vroeg opgestaan om nog even een oud mijnwerkersstadje te bezoeken dat de moeite waard is, Barkerville.
Het is een heel ,mooi stadje met acteurs die in klederdracht spelen.
Je moest er intre voor betalen om binnen te komen. Er stonden ongeveer 170 huizen, die tussen 1860 en 1930 gebouwd zijn. Je kon er naar binnen, en doorde huishjes heen lopen, het was erg mooi. Het koste ons wel een halve dag.
Daarna zijn we aan onze weg begonnen naar clearwater. Op de terugweg hebben we nog twee beren gezien, en de tweede hebben we even bekeken en gefotografeerd. We zijn onderweg door een steppe achtig landschap gereden, veel dorre weiden. Er zaten veel boeren in deze omgeving, ik denk niet zo'n grote want daar hebben we niet veel van gezien.
Na 100 miles house werd de weg weer wat ruiger en hoe dichter we bij clearwater kwamen hoe ruiger het weer werd. We zijn om 18.00 uur aangekomen, en een goed motel gezocht aan een meer. voor 2 nachten, we hebben beide lekker gegeten in een Hotel hier in het stadje. De rit was totaal 520 km.
Dus we hebben lekker geslapen.

Donderdag 11 september
Lekker uitgeslapen en toen vertrokken richtin het Wells Gray park, In het begin was er niet veel te zien, we zijn eerst naar het uiterste puntje gereden en hebben daar een zalm plaats bezocht, Ze sprongen niet zo dus zijn we weer verder gegaan. We hebben een wandeling gedaan van anderhalf uur die door het woud ging, langs een rivier en langs een boerderij van vroeger, waar nu niets meer van over was dan wat ingestorte huisjes, en wat informatie op de borden. We hebben ook een mineralen bron gezien, je zag het water echt uit de grond komen, was ook mooi.
Daarna hebben we nog 3 watervallen gezien die alle drie de moeite waard waren. Twee hele hoge en een hele brede.
Straks gaan we weer lekker eten en het was een prachtige dag vandaag ik denk een graad of 25.
Morgen gaan we op weg naar Jasper.

Tot mails Jolanda

• 12 September 2008 - 06:29

Tante Netje:

wat leuk weer jullie verslag/ Wat hebben jullie al veel beren gezien zeg. Toen wij er waren in 1995 hebben we vaak gezocht naar beren en niet altijd gevonden. Yvonne zou jaloers zijn op jullie, want die wilde zo graag deze dieren zien, maar ze kwamen niet te voorschijn, misschien zaten we niet in de juiste hoek. \nog veel plezier tante netje

• 13 September 2008 - 10:03

Irmo En Karin:

Hallo,

Wat geweldig om te lezen al die verslagen. Het begint gelijk weer te kriebelen. Super dat jullie beren hebben gezien maar ook walvissen en dolfijnen. Walvissen is echt gaaf! Leuk, om te lezen dat de dingen die jullie bezoeken ook echt de moeite waard zijn. Is altijd een gokje. En zoals wij tegen elkaar in New Zealand altijd zeiden 'kilometers maken'. Het vele rijden valt vaak in het niets als je zulke dingen er voor terug krijgt. Nog heel veel plezier. Wij zijn benieuwd naar de foto's. Geniet ervan!

Gr, Irmo, Karin, Daan.